HR-leder

Mesta bygger, vedlikeholder og utvikler norsk infrastruktur på oppdrag fra offentlige og private kunder. Vi er Norges ledende aktør innen drift og vedlikehold av vei og veielektro, med et viktig samfunnsoppdrag: Vi får folk fram.

Mesta eier RIAS (Rail Infrastructure AS) som er en landsdekkende entreprenør for installasjon og vedlikehold innen jernbanetekniske fag.

Mesta har over 1700 ansatte som hver dag jobber for å sikre trygg og åpen infrastruktur i hele landet. Selskapet omsetter for nærmere 6 milliarder kroner årlig.

FirmaMesta
FylkeOslo
Søknadsfrist16.04.2024

Er du vår nye operative HR-leder?

I Mesta har vi et felles mål, og det er å sørge for at folk kommer trygt fram, 24 timer i døgnet, i hele Norge. Det er et samfunnsoppdrag vi er stolte av. De siste par årene har selskapet også gjennomgått betydelige endringer og vi har store ambisjoner.

Stillingen som HR-leder vil ha et særlig operativt fokus og du vil daglig jobbe tett med linjeledere i hele landet. Det er spennende tider i Mesta og mye som skjer - vi har blant annet implementert et nytt HR system og digitalisert store deler av HR-prosessene. Nå jobber vi kontinuerlig med å bygge videre på mulighetene dette gir.

Hvorfor skal du jobbe i Mesta?

Du vil bli viktig i arbeidet med å opprettholde infrastrukturen; et samfunnskritisk oppdrag. Siden oppgavene vi skal løse er forskjellige, trenger vi folk med ulik bakgrunn som ser løsninger på nye og spennende måter. For å få dette til er det også viktig for oss med samarbeid og godt arbeidsmiljø på tvers av avdelinger. Hos oss får du konkurransedyktig lønn og en trygg arbeidsplass med gode pensjons- og forsikringsordninger.

Vi er opptatt av mangfold, likestilling, vi bryr oss ikke om hvor du kommer fra eller hvem du elsker. Har du en annen bakgrunn enn mange andre, er det fint for oss. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion, kjønnsuttrykk, funksjonsevne, etnisk bakgrunn og arbeids- og livserfaring oppfordres til å søke jobb hos oss.

Det er slik vi hver dag får folk fram.

Om stillingen:

Som operativ HR-leder vil du være en viktig støttespiller for linjeledelsen. Du vil jobbe tett på organisasjonen og det er derfor fint at du trives med å hjelpe andre med deres utfordringer. Vår driftsorganisasjon her kjernetid fra kl. 07.00 - 15.00 og for å kunne være en god støttespiller for dem, tenker vi at det er fint om du er tilgjengelig for driften i dette tidsrommet. Mestas hovedkontor er lokalisert i moderne lokaler sentralt på Skøyen i Oslo, men du må gjerne ha bosted andre steder i landet. Noe reisevirksomhet må påregnes.

Dine arbeidsoppgaver vil være følgende:

  • Være en god støtte for linjeledelsen
  • Oppfølging og bistand til ledere i selskapets HRM system (CatalystOne)
  • Oppfølging og kvalitetssikring av tariff- og pensjonsavtaler
  • Opp- og nedbemanning i forbindelse med oppstart- og avslutning av kontrakter
  • Være bindeledd mellom HR og Lønn i forhold til lønnsprosesser (Unit4)
  • Håndtering av personaladministrative oppgaver
  • Bidra til og drive kontinuerlig forbedring av HR-prosesser
  • Drive interne HR-revisjoner

Hvem er du?

  • Du har høyere relevant utdanning, men lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • Du har god kunnskap om lov-, avtale- og regelverk knyttet til HR, arbeidsrett og lønnshåndtering
  • Du samarbeider godt med andre, deler kunnskap og spiller andre gode
  • I denne rollen vil du ha gode muligheter til å påvirke utvikling av både folk og organisasjon
  • Du har sterke kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Du har god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk

Er du nysgjerrig og vil vite mer om stillingen?

Ta kontakt med Folk- og utviklingssjef Sigrid Sandvik Børve på tlf. 924 35 993.

Hvordan søke?

For å søke laster du opp CV' n og svarer på noe spørsmål som er relevant for stillingen. Du skal ikke laste opp noe søknadsbrev. Søknader vurderes fortløpende. Søknadsfrist er 16.04.2024.

Søk stilling

Vis flere stillinger: