På siste messedag var 8303 besøkende innom hallene på Norges Varemesse. Det totale besøkstallet for alle tre dagene kom dermed opp i 20.596 og var marginalt unna fjorårets besøkstall på 20.624.
Prosjektleder Marit Sagen i Hagemessen. Foto: Svanhild Blakstad
Selv om det ikke ble besøksrekord, er prosjektleder Marit Sagen veldig godt fornøyd med at så mange tok turen til Norges Varemesse denne helgen.
- Det vitner om at interessen for hage- og uterom er utrolig stor, og det danner et veldig godt grunnlag for neste års messe. Vi har allerede fått bookinger fra en rekke utstillere som skal være med til neste år.
Hun påpeker at fjorårets messe hadde integrert Park & lekeplass, og at det kan være en forklaring på at man i år ikke greide å slå rekorden.
Les også: Kjørte 70 mil og trosset vinterstengt vei for å komme på Hagemessen
Selger flere luksusdrivhus enn noen gang
– Uterommet er utrolig viktig for Maxbo
Sagen tror at kvaliteten på messen har mye å si for både utstillere og besøkende.
– Det blir lagt ned et enormt arbeid i utstillingene, og vi er heldige som har så mange dedikerte utstillere og samarbeidspartnere, avslutter en fornøyd messegeneral.
- Nøkkelord
- Hagemesse
- Bildekarusell