Nordmenn liker å kose seg utendørs, selv om været ikke alltid klaffer. Det blir stadig mer populært med hagestuer, som her hvor den er bygget oppå terrassen.

Økende interesse for hagestuer og drivhus

En hagestue kan skjerme for vær og vind, men også utvide arealet i boligen.

Grønt Fokus er en stor aktør innen hagestuer, uterom og drivhus på det norske markedet. Ifølge en pressemelding hadde selskapet i fjor en vekst på 72 prosent sammenlignet med året før.

Les også: Bygde drømmedrivhus av gamle vinduer

I juni i fjor åpnet Grønt Fokus en 650 kvadratmeter ny butikk på Alnabru i Oslo, som har bidratt til den gode utviklingen.

Forlenger sesongen
- Vi opplever sterk vekst og interesse for hagestuer blant nordmenn. Det er mange som ser mulighetene som ligger i å investere i hagestue, og at dette er en kostnadseffektiv utvidelse av hjemmet. Foruten å skape større hjem gir hagestuen også en unik mulighet til å nyte lyset lengre gjennom hele året, sier daglig leder Mikael Jonsson.

Grønt Fokus tilbyr kundene et bredt sortiment innenfor hagestuer, uterom og drivhus. Den første Grønt Fokus butikken med det dagens konsept ble etablert i Kristiansand i desember 2013 og er blant landets best besøkte butikker innenfor området uterom, hagestuer, drivhus, boder, lekehus og anneks.

Nettbutikk
Primært retter Grønt Fokus seg til gjør det selv-kundene som enkelt kan montere alt selv. Foruten åpningen av ny butikk ble det i mars i fjor lansert en ny nettbutikk, som er bedre tilrettelagt for bruk av  nettbrett og smarttelefoner.

Ifølge pressemeldingen vil selskapet i år lansere en rekke nyheter innen frittstående uterom og klassiske hagestuer.

Grønt Fokus er en av mange utstillere innen hagestuer og drivhus som vil være tilstede på årets Hagemesse på Lillestrøm 15-17. april.

Les også: Rekordstor interesse for Hagemessen