Ny design skal ta knekken på skadedyr

Med sitt nye designkonsept vil Trinol gjøre det enklere å velge riktig middel mot skadedyr.

Den nye pakningsserien fra Trinol skal gjøre det enkelt og trygt å velge riktig middel mot insekter, skadedyr og til hagebruk, ifølge en pressemelding fra Normin

Fargebruk gjør pakningene synlige i hyllene, og tydelige illustrasjoner på pakningene viser bruksområdene. Det skal eliminerer usikkerhet ved valg av midler, og hindre at ubrukte midler blir stående grunnet usikkerhet om bruksområde.

Flere insekter etter flom
- Etter flommen på Østlandet vil det erfaringsmessig bli betydelige mengder insekter, noe som blir fulgt av større bestander av mus, rotter og andre skadedyr. Trinol har derfor lansert sin nye pakningsserie med tanke på økt etterspørsel etter midler mot dette, ifølge Normin.

I en hektisk hverdag kan det være en utfordring å finne riktig produkt til kundens behov. Ved å bygge en ny designprofil der bruksområdene kommer tydelig frem på emballasjen er det nå både raskt og enkelt å velge rett produkt. Det er også enkelt å veilede kunden i riktig bruk av produktene.

Tydelig design
Hele produktserien til Trinol har fått klare signalfarger i gult, grønt, rødt og blått. Fargevalget signaliserer at det dreier seg om produkter med spesielle bruksområder og at det er effektivt. I tillegg er dette farger som gjør serien svært synlig i hyllene.

Fargekoder med støtte av tydelige symboler hjelper til med å angi produktkategorier: Skadedyr gnagere, skadedyr insekter, produkter for andre dyr og produkter for hus og hage. Bruksveiledningene er tydelig og enkel å forstå.

Serien kommer med nytt butikkmateriell som sjokkselgere, topplakater, hyllelabels og praktiske brukerguider. I tillegg er det utarbeidet musematter og floor graphics som salgsstøtte.

Økt omløpshastighet
– Den nye profilen er utviklet for å hjelpe ansatte med riktig veiledning, og for å gjøre det enkelt å finne riktig produkt og mengde. I tillegg vil den nye profilen gjøre det lettere å se produktene i hyllene og øke omløpshastigheten på alle produktene i serien, sier Knut A. Storaa, daglig leder i Normin AS

Det nye designet gjør det også enkelt å sette sammen pakkeløsninger for kundens totale behov. Dette sparer tid for kunden, og sørger for at de ansatte hele tiden velger produkter som utfyller hverandre ut i fra kundens beskrivelser.

Utfyllende veiledning
Både kunder og butikkansatte kan lett finne utfyllende informasjon på nettsiden eller ved å laste ned den nyutviklede applikasjonen. Både applikasjonen og nettsiden er laget etter den nye designmalen og er lett å orientere seg i.

– Dette er et nytt skritt for å hjelpe kundene til å finne riktige løsninger på en enkel måte, og til å øke omløpshastigheten for butikkene, konkluderer Storaa til slutt.