Lanserer sjokkrosa støvsuger

Electrolux lanserer nå en sjokkrosa støvsuger, etter en forbruker-avstemning på Facebook.

Electrolux lanserer støvsugeren og testvinneren UltraOne i fargen «Passionate Pink».

Electrolux ønsket å lansere en spesialversjon av akkurat denne modellen. Forbrukerne ble invitert, gjennom stemmegivning på Facebook, til å delta i designutviklingen av årets favorittfarge. Valget falt på «Passionate pink», og den sjokkrosa støvsugeren er nå på vei til butikkhyllene, men kun i 50 eksklusive eksemplarer i Norge, heter det i en pressemelding fra Electrolux.

Passionate Pink ble stemt frem i tøff konkurranse med seks andre farger, deriblant Mad Mandarin, Yelling Yellow, Awesome Aqua og Goovy Green, og kampanjen fant sted fra mai til september 2011. Muligheten til å påvirke spesialutgavens design vakte stort engasjement på Facebook.

– Vi plukket ut seks lekne farger som forbrukerne kunne velge mellom. Vi ønsket å gi forbrukerne muligheten til å påvirke UltraOne sitt fargeutvalg i butikkene, og vi setter stort pris på engasjementet de har vist, sier kategorisjef Nina Lorentzen i Electrolux Norge.

– Det er viktig å ta hensyn til forbrukernes synspunkter når det gjelder design, og vi er veldig fornøyd med tilbakemeldingene vi har fått underveis i kampanjen. Det var spennende å ta i bruk sosiale medier som kanal, når vi skulle avgjøre årets favorittfarge for ett av våre toppprodukter. Dette frister til gjentakelse sier Lorentzen.

Testvinner
UltraOne er Electrolux’ premium støvsuger. Den har blitt kåret til markedets beste støvsuger gjennom flere uavhengige forbrukertester, blant annet av Forbrukerrådet i Norge, senest i fjor høst.

Totalt har Electrolux UltraOne gått til topps i støvsugertester i 11 ulike land. UltraOne Passionate Pink vil være tilgjengelig for norske forbrukere i april 2012 men i et sterk begrenset opplag.

– Det blir kun solgt 50 eksklusive eksemplarer av denne støvsugeren på det norske markedet. Ikke bare kjøper man en topptestet støvsuger, man får også et produkt i et svært begrenset opplag som gjør den ekstra eksklusiv, sier Lorentzen.