Glava med beste stand på BRD

En enstemmig jury mener Glava har Bygg Reis Degs beste stand.

Juryformann Tone Strand Molle fra TBF mener Bygg Reis Deg 2007 har veldig mange kandidater til beste stand-kåringen.

- Mange her har kommet høyt opp. Det er en merkbar nivåheving på messen og det er lagt ned store ressurser i standløsninger. Messen fremstår svært profesjonell og tiltalende med stort mangfold, uttalte Strand Molle under utdelingen.

Seks punkter lå til grunn for kåringen:
Helhetsinntrykk
Stand-design
Kommunikasjon av budskap - presentasjon/eksponering
Stoppeffekt
Funksjonalitet
Standbetjening

- Ut fra det har vi gjort en totalvurdering, og endte endt opp med Glava som en verdig vinner. Standen er proff og annerledes løst, noe som klart skiller seg fra messens øvrige standløsninger. En fantastisk stoppeffekt. Og de har klart å gjøre et nøytralt produkt nærmest sexy, uttalte en entusiastisk Strand Molle.

Den praktiske løsningen viser isolasjonsproduktet illustrert ved hjelp av kloden. Her får man også den klare assosiasjonen knyttet til miljøbudskapet.

- Standløsningen bidrar til klar og tydelig styrking av Glavas profil gjennom aktiv bruk av logo og profilfarger. Standen er funksjonelt sonet med både informasjons- og aktivitetsområde som gir personalet gode arbeidsforhold. For øvrig artig og relevant aktivitet med ergometersykkelen. Personalet på standen er oppmerksomme og entusiastiske uten å være påtrengende, og gir relevant informasjon, heter det i juryens uttalelse.

- På vegne av hele Glava ønsker vi å takke alle som har vært involvert i utformingen av denne standen. Vi er veldig godt fornøyd med resultatet, og at vi fikk denne prisen, uttalte en smilende Jon Karlsen, adm. direktør i Glava.

Han ønsket spesielt å takke de fire i markedsavdelingen som har stått helt sentralt i utformingen av standen.

Som vanlig har markedsavdelingen gjort det alle meste selv, ikke minst med tanke på utformingen og på idestadiet. I selve produksjonen av standen har de fått med seg eksterne krefter.

- Vi har jobbet en lengre periode med denne standen, og er selvsagt glade for å få denne påskjønnelsen, sier marketingsjef Øystein Kvam til Byggeindustrien.

Hovedfokuset til Glava på messen er energi.

- Vi har i alle år hatt fokus på energi, og dette har vi nå videreutviklet, legger Kvam til.

Det er gitt hederlig omtale til utstillerne Maxbo, maxit, og Dansani

Maxbo
- Har skapt en åpen, tilgjengelig men samtidig meget tydelig stand som klart kommuniserer Maxbo / Klart du kan. Her syder det av aktiviteter, brosjyreutdeling og konkurranser - god utnyttelse av messearenaens muligheter.

maxit
- Lys, luftig, informativ og oversiktlig stand som er funksjonelt og godt sonet slik at både publikum får god oversikt og standbetjeningen gode arbeidsforhold.

Dansani
- Utnyttet messens muligheter med en standløsning som gir mulighet til å gå inn i massevis av rom der produktene er satt i avgrensede miljøer. Spennende og selgende løsninger som også gir de besøkende gode og trendige tips. De har også våget å utnytte høyden som gir standen en elegant og god profilering. Avskjermet kundebetjeningssone i midten gir ro til råd og veiledning.

VVS-paviljongen fikk også hederlig omtale
- Det å gå for en samlende løsning med 17 ulike aktører i en paviljong er meget spennende. Helt klart et utfordrende valg som ser ut til å fungere veldig bra i praksis. Formidling av produktet fra industri og montert inn i vegg. Dette er en spennende variant både for utstillere, de som jobber og ikke minst publikum - dette med alt på ett sted, uttalte juryformannen.

Juryen besto av:

Tone Strand Molle (TBF) - formann

Ragnar Sandin (Byggeindustrien)

Sidsel Forsang Stangebye (Norges Varemesse)

Nina Lundgreen (Bygg Reis Deg)