Som første aktør i Norge holder OBOS salgsvisninger i Kværnerbyen med de Facebook-eide 3D-brillene som er utviklet av Oculus Rift. Visningsløsningen – som er lagd av OXX – gir kundene en unik mulighet til å bevege seg rundt i leiligheten, se på utsikten og vurdere lysforhold. Brillene gir kunden en naturtro opplevelse av helt nye boliger før byggingen har startet. Salget av neste byggetrinn i Kværnerbyen Terrasse starter 25. november.
- Vi håper visningsløsningen skal gi kundene et bedre bilde av hvordan leiligheten og prosjektet blir når alt er ferdig bygget, sier kommunikasjonsdirektør Åge Pettersen i OBOS.
Brillene er opprinnelig laget for dataspill, men sammen med OXX er det utviklet et pilotprosjekt i Kværnerbyen, hvor målet har vært å gjøre kunden bedre kvalifisert til å ta en kjøpsbeslutning.
– Denne formen for visning kan også føre til at det blir mindre behov for å bygge visningsleiligheter, sier Åge Pettersen.
- Nøkkelord
- Bolig