Prosjektet Ringve Pluss omfatter blant annet transformasjon av det vernede kontorbygget Autronica til moderne boliger. Illustrasjon: Selvaag Bolig
Prosjektet Ringve Pluss omfatter blant annet transformasjon av det vernede kontorbygget Autronica til moderne boliger. Illustrasjon: Selvaag Bolig

Betonmast bygger leiligheter på Lade

Betonmast Trøndelag har signert kontrakt med Selvaag Bolig
ASA og Relog AS om bygging av 123 leiligheter på prosjektet Ringve Pluss på Lade
i Trondheim.

Kontrakten er en totalentreprise med en verdi på om lag 310 millioner kroner uten merverdiavgift, skriver AF Gruppen i en pressemelding.

Ringve Pluss består av tre byggetrinn. Byggetrinn 1 omfatter bygging av et garasjeanlegg samt 91 leiligheter fordelt på to boligblokker og et kontorbygg som konverteres til 32 leiligheter. Betonmast har også opsjon på byggetrinn 2 og 3. Opsjonen omfatter henholdsvis 32 leiligheter i en boligblokk og ni rekkehus, og har en verdi på 50 millioner kroner uten merverdiavgift.

– Vi gleder oss til å jobbe sammen med Selvaag Bolig, en kompetent og langsiktig byggherre. Betonmast Trøndelag har lang erfaring med store boligprosjekter og har god gjennomføringsevne. Vi er trygge på at vi kan levere god kvalitet også på dette prosjektet, sier Tom Utvik, daglig leder i Betonmast Trøndelag i meldingen.

– Betonmast Trøndelag har lyktes godt med å over tid bygge et sterkt omdømme i vårt marked. Vi har den siste tiden fått flere jobber, der vi vinner på vår kompetanse og organisasjon. Vi kommer til å levere vårt beste resultat noensinne, takket være god innsats fra dyktige medarbeidere. Nå gleder vi oss til å komme ordentlig i gang med samarbeidet med Selvaag Bolig på Ringve Pluss, legger han til.

– Vi har samarbeidet godt med Selvaag Bolig på flere større boligprosjekter i Oslo-området i flere år. Det gleder oss at de nå også gir oss tillit til å bygge Trondheims første Pluss-prosjekt. Vi ser frem til et godt samarbeid også på dette flotte prosjektet, sier Jørgen Evensen, konsernsjef i Betonmast i meldingen.

Byggestart er medio 2022, og prosjektet ferdigstilles i siste halvdel av 2024.