Atlas Copco Tools vil hjelpe industrien til en mer effektiv slipeprosess, og har satt i gang en landsomfattende kampanje for å få til dette.

Atlas Copco-hjelp til effektiv slipeprosess

Atlas Copco Tools er i gang med en landsomfattende kampanje for å hjelpe industrien til å få en mer effektiv slipeprosess.

I starten av november gikk startskuddet for kampanjen «Disc to Wrist» - Dynamic Production Optimization. Kampanjen varer til slutten av februar 2016, og omfatter seminarer, hjelp til opplæring og praktiske tester der hvor maskinene brukes til daglig, ifølge en pressemelding fra selskapet.

Vil øke produktiviteten

Målsettingen til Atlas Copco Tools er å øke forståelsen for hvordan slipeprosesser kan bli mer effektive, og hvordan produktiviteten og arbeidsmiljøet kan forbedres.

Kampanjen har fokus på rett kombinasjon av slipeverktøy og slipemateriell, riktige trykkluftinstallasjoner og ergonomi.

–Har mye kunnskap

–I Atlas Copco Tools finnes mye kunnskap om de produksjonsprosesser der våre trykkluftdrevne maskiner brukes. Et eksempel er slipeprosessen, og vi vil nå ut med den kunnskapen i enda større utstrekning enn i dag. Det gjelder både våre forhandlere og brukere rundt om i landet, sier Per Arne Martinsen, daglig leder hos Atlas Copco Tools i Norge.

Forhandlerseminarer

Selskapet satser i første omgang på seminarer for forhandlerne.

–Sammen gjør vi så aktiviteter mot sluttbrukerne, hvor vi også involverer leverandøren av slipemateriell, sier Martinsen.

–Kraftfull kunnskapsoverføring

Han understreker at en geografisk samling med korte avstander mellom alle selskapets enheter og spesialister, har stor betydning.

–Sluttkundenes erfaringer og kunnskap har alltid vært viktig for vår produksjon. Vi satser nå på en kraftfull kunnskapsoverføring fra oss til industrien, sier Martinsen.