Oslo Vei-boet jobber fortsatt med strakstiltak på Huken

Oslo Vei-boet jobber fortsatt med strakstiltak knyttet til drift av Huken pukk- og asfaltverk, og har ennå ikke gått inn i detaljer i kontrakter og rapporter.

- Vi jobbet med å få til en videreføring av pågående prosjekt, men det gikk ikke. Nå ser vi på muligheten for å videreføre driften ved Huken Pukkverk, samt sikring av anlegg og maskiner, sier advokat Stine Snertingdalen i Kvale Advokatfirma som har ansvaret for boet.

Sentrale kilder i Oslo Vei bekrefter at "hjulene holdes i gang" på pukkverket.

- Hvem er det som for eksempel har ansvar for fjerning av returasfalt som Pareto har beregnet til å koste 66 millioner kroner?

- Vi jobber fortsatt med strakstiltak knyttet til driften, og har ikke ennå fått gått inn detaljene i rapporter og kontrakter, svarer hun.

Det er i dag lagret 196.000 tonn returasfalt på Huken. Asfalten tilsvarer minst 7.000 lastebillass. Etter det Byggeindustrien har grunn til å tro finnes det ikke noe mottak som kan ta imot denne asfalten. For at asfalten skal ha noen verdi må den brukes innen tre år.

PS! Det er ennå ikke klart hvor store kravene blir etter konkursen, og Snertingdalen forteller at det fortsatt kommer inn krav til boet.