Logistikksjef

Norgips Norge AS har en omsetning på over 500 mill. kroner og er med sine 115 ansatte en solid, moderne og ledende produsent av gipsplater, stålprofiler og bygningssystemer på de norske og svenske byggevaremarkedene. Norgips er kvalitetssikret i alle ledd av organisasjonen, og sertifisert ihht dette. Bedriften har sitt hovedsete ved Drammensfjorden, rett utenfor Drammen.

 Norgips er en del av den tyske Knauf gruppen som er et verdensomspennende konsern med produksjonssteder over hele verden og over 25.000 ansatte.

FirmaNorgips Norge via Hartmark Executive Search
FylkeBuskerud
StedDrammen
Søknadsfrist20.12.2012

Norgips er i sterk vekst. I tillegg til våre markedsledende kvalitetsprodukter, introduserer vi nye og innovative løsninger. Våre systemer gjør det raskere og enklere å bygge, bidrar til lavere byggekostnader og økt lønnsomhet både for byggherre og entreprenør.

I vår nye satsing inngår også ansettelsen av en ny

 

LOGISTIKKSJEF

 

Ansvarsområde:

Overordnet strategisk og operativt ansvar for selskapets markedsfunksjon, som innebærer:

  • Initiering av markedsstrategisk arbeid i ledergruppen med påfølgende utarbeidelse av markedsstrategi
  • Operasjonalisering av markedsstrategi med spesielt fokus på følgende områder:
  • Business insight, da det er en ambisjon at alt markedsrelatert arbeid skal planlegges og gjennomføres basert på god markedsinnsikt og –analyse
  • Markedskommunikasjon, da øket bevissthet og kompetanse rundt hele kompleksiteten innenfor dette området er en nødvendig følge av endringen i hvilket produkt man fokuserer på å selge (fra commodity til systemsalg)
  • Bevisstheten rundt prispolicy, da dette vil ha betydning for markedsprofil / brand
  • Innovasjon, da man ønsker at markedsfunksjonen skal være en viktig del av innovasjons- og produktutviklingsarbeidet
  • Hovedansvar for utforming og anskaffelse av materiell til markeds- og salgsarbeidet i virksomheten, for eksempel teknisk litteratur, pressemeldinger, web, messer, gaveartilker, med mer

 

Formell utdanning:

  • Høyere utdanning innenfor økonomi / markedsføring, minimum på Bachelor-nivå

 

Erfaring:

  • Minimum 5 års relevant erfaring, primært innenfor B2B forhold, og helst fra en tilsvarende stilling, gjerne innenfor bransjen

 

Personlige egenskaper:

  • Analytisk, for å initiere og gjennomføre de markedsanalytiske tiltak man har ambisjoner om
  • Gode kommunikasjons- /samarbeidsevner, fordi kommunikasjon og samarbeid vil være helt sentrale elementer for å lykkes
  • Evnen til både å jobbe i et strategsik perspektiv, samtidig som man må ta operasjonelle grep i det løpende
  • Planmessig, fordi man aldri vil få gjennomført gjennomgripende endringer uten en god plan

 

Språk

Det vil være nødvendig med gode engelskkunnskaper, og dersom man behersker tysk vil dette være en fordel.

 

For nærmere spørsmål om stillingen, kontakt Stein Holmsen i Hartmark Executive Search på telefon 907 57 567. Søknadsfrist 20.12.2012

 

søk her