Strekningen hadde problematiske stigningsforhold, spesielt for tungtrafikken. Det lå også bebyggelse tett inntil vegen på deler av strekningen, melder vegvesen.no.
Nå er vegen blitt mindre bratt, et 1300 m langt forbikjøringsfelt og 850 m lokalveg er etablert, farlige avkjørsler er sanert og krysset der fv. 715 møter fv. 755 til Vanvikan er lagt om.
- Den nye vegen er sikrere enn den gamle, og gir bedre framkommelighet, spesielt for tyngre kjøretøy, sier prosjektleder Svein Soknes i Statens vegvesen.
- Fartsgrensen på strekningen er 80, opplyser byggeleder Olaf Rovik i Statens vegvesen.
Planleggingen av neste etappe på utbedringen av ny fv. 715 mot Olsøy er godt i gang.
- Strekningen er delt i to, der vi regner med å lyse ut jobben med å utbedre vegen fra Keiserås til Rissa grense på Kråkmo til våren neste år. På strekningen fra Leksvik grense ned Skaudalen til Olsøy- krysset håper vi å starte anleggsarbeidet i 2014, sier Soknes.
- Nøkkelord
- Anlegg