Leverandørhyllest fra Byggmakker

Familiebadet, Tikkurila og Essve Norge ble kåret til årets leverandører til Byggmakker-kjeden. Kåringen skjedde i forbindelse med Byggmakkerforum 2012 nylig.

Kriteriene for å bli valgt som årets leverandør har vært tilbakemeldinger knyttet til oppfølging, hvordan leverandørene bistår i proffmarkedet sammen med Byggmakker, konkurransedyktige priser, pålitelig levering, reklamasjonsbehandling, kompetanse og kvalitet på produktene.

– Vi stiller svært strenge krav for å bli leverandør hos Norges ledende byggevarekjede. Når de oppfyller kravene og bidrar til å gjøre det enklere for våre kunder, fortjener de honnør for innsatsen, sier innkjøps- og logistikkdirektør Helge Nakken.

Leverer høy kvalitet
I gruppen årets leverandør liten klasse, omsetning lavere enn 20 milioner, gikk Familiebadet av med seieren.

– Etter 22 år som leverandør til Byggmakker var det veldig hyggelig å få denne prisen. Vi er stolte og prisen er en enorm oppmuntring for selskapet og våre selgere. Jeg tror en viktig årsak til at vi vant er at vi de to siste årene har hatt et nytt datasystem som gjør at vi klarer å følge opp Byggmakker på en mye bedre måte. Vi kommuniserer bedre og raskere og er mye lettere tilgjengelig. Det kommer på toppen av at vi, slik vi har gjort gjennom mange år, leverer varer med høy kvalitet, kommenterer daglig leder Simen Vikskjold i Familiebadet.

Oppfyller behov
Tikkurila vant i fjor liten klasse og ble svært overrasket når de i år gikk av med seieren i mellomstor klasse, omsetning mellom 20-50 millioner.

– Fordi vi har flyttet opp et nivå omsetningsmessig, sa vi på forhånd at hvis vi i år bare blir nominert, så er det en seier i seg selv. At vi vant satte oss faktisk helt ut, men likevel svært gledelig. Ikke minst fordi det også kommer i et år hvor vi har skiftet blandesystemet vårt, og det vet vi har tøyd tålmodighetene til enkelte butikker. Samtidig har vi vært veldig nøye på å opprettholde den nære relasjonen vi har til butikkene for å kunne oppfylle de enkelte behovene, sier Frode Andersen som er adm. direktør i Tikkurila.

Aktive mot hele kjeden
I stor klasse, omsetning over 50 millioner gikk prisen nok en gang til Essve Norge.

– Denne prisen henger høyt i bransjen og jeg er på vegne av alle ansatte utrolig stolt. Vi føler at nåløyet blir tøffere år for år, så denne prisen er en stor motivasjonsfaktor for å stå på videre. Når vi vant, tror jeg det har sammenheng med at vi er svært aktive mot hele kjeden og kjenner og server de ulike lokale behovene, sier daglig leder Morten Bredesen i Essve Norge.