Risa-konsernet til Kilimanjaro

– Ekspedisjonen er den ultimate varianten av teambuilding. Vi skal trene opp marginene og sette oss høye mål, sier konsernsjef Bjørn Risa.

Ekspedisjonen til Kilimanjaro, som vil foregå de ti første dagene i mars, er en teambuilding- og opplevelsestur. Seksten ansatte fra hele konsernet skal bestige Afrikas høyeste fjell, i det nordlige Tanzania.

– Bestigning av Kilimanjaro er den ultimate varianten av teambuilding. Turen skal videreutvikle og forsterke bånd innad i konsernet. Visjonen vår er å gjøre hverandre gode, med denne ekspedisjonen lærer vi samarbeid og arbeidsmoral, sier Risa.

Fra tropisk til artisk klima
Turen er en once in a lifetime-opplevelse. På grunn av den spesielle kombinasjonen av høyde og nærhet til ekvator, kan klatrere oppleve nesten alle klimasoner og værtyper på vei til toppen, fra tropisk til arktisk klima.
En stigning på nesten seks kilometerer en utfordring. Den tynne luften kan gi høydesyke som fører til hodepine, kvalme eller tung pust. Av denne grunn må det regnes minimalt fem dager på oppstigningen, noe Risa-ekspedisjonen tar til etterretning.

- Vi skal nå den høyeste toppen på Kilimanjaro på fem dager. Uhuru-toppen rager imponerende 5895 meter over havet. Med på ekspedisjonen skal det være med profesjonelle guider som skal vise vei og løype, sier Risa.

Film og blogg
Målet er å plante Risakonsern-flagget på den høyeste toppen av Kilimanjaro.

– Flagget vil markere at reisens mål er nådd, gjennom samarbeid og ståpå-evne. Dessuten er jo symbolikken der, Risa-land har bredt seg helt til Afrika, sier Risa.
Ekspedisjonen skal dokumenteres av et kamera-crew og det skal publiseres en reiseblogg fra begynnelse til slutt, med daglige oppdateringer.

– På den måten kan hele konsernet, de reisendes familier og venner, og andre interesserte få delta og følge med på ekspedisjonen, sier Risa.