Jernia vokser og ekspanderer

Jernia er i utvikling og vekst. Ved inngangen til fjerde kvartal er omsetningen opp ti prosent sammenlignet med fjoråret, og det kommer stadig flere kunder innom butikkene.

Fra september frem til nyttår åpnes fem nye butikker i Norge. I tillegg rulles det ut et nytt konsept der selskapet setter fokus på hvordan Jernia kan hjelpe folk å trives hjemme.

Jernia satser stort med nye konsepter og flere utsalgssteder på tvers av landet. En ny butikk er allerede åpnet på Brotorvet i Stathelle, og i tiden frem mot nyttår åpnes nye butikker på Tasta i Stavanger, Harebakken i Arendal og i Tromsø. Årets siste skjer i Brumunddal 22. november.

– De nye butikkene skal sikre at vi når ut til flest mulig folk i vårt langstrakte land, sier Britt Aas Fidjestøl, Kjededirektør i Jerniakjeden.

– Vi ekspanderer for å gi folk de gode kundeopplevelsene, enten de besøker oss i våre butikker eller på nett. Nylig lanserte vi et konsept hvor vi knytter til oss ulike laug, som skal være til inspirasjon og rådgivning for kunder, sier hun.

Hjemmekokklauget er først ut og baserer seg på et samarbeid med Eyvind Hellstrøm. De neste 12 månedene skal Hellstrøm, sammen med seks personer stemt frem av befolkningen, dele gode oppskrifter samt teste og anbefale produkter til folket.

Jernia sitt kundeløfte er å hjelpe folk å trives hjemme. Med lidenskap og fokus på utstyr og skreddersydde løsninger, skal mange av de daglige utfordringene dekkes på en enkel og god måte.

– Jernia har alltid vært kjent for kvalitetsprodukter og solid fagkunnskap. Dette bygger vi videre på. Det folk ønsker å lykkes med, skal vi hjelpe til med i form av produkter og tjenester. Det kan være oppussing inne eller ute, hagearbeid, gaver, matlaging, baking, nyte god mat og drikke eller pynte hjemmet, sier Fidjestøl.

– Jeg er stolt av det vi har fått til på kort tid. Vi har mange dyktige medarbeidere som har stått på ekstra for å sikre at vi har kunnet lansere deler av det «nye» Jernia på forholdsvis kort tid. Det gleder meg å se den gode responsen vi har fått fra folk, avslutter Fidjestøl.