Lover smekkfull BRD

Nøyaktig ett år før Bygg Reis Deg åpner, 16. oktober 2013, er over 70 prosent av utstillingsarealene solgt til 275 utstillere.

– Så langt ligger vi foran våre egne salgsmål, sier salgssjef Tone Bonnerud i Bygg Reis Deg AS, som lover smekkfulle utstillingshaller i Norges Varemesse på Lillestrøm 16. – 20. oktober 2013.

I 2011 hadde Bygg Reis Deg 471 utstillere hvorav 100 utenlandske. – En imponerende høy andel av fjorårets utstillere kommer igjen i 2013. Det tyder på at vi har truffet godt med konseptet, sier Bonnerud.

Tunge aktører som samarbeidspartnere og utstillere
- Vår ambisjon er å etablere Bygg Reis Deg som et knutepunkt for hele byggenæringens verdikjede, fastslår adm. direktør Halvard Gavelstad.

På utstillerlisten har han allerede flere av de store entreprenørene som AF Gruppen, NCC og YIT, Norges fremste rådgivende ingeniørselskap, Norconsult, landets største byggherre, Statens vegvesen og Direktoratet for byggkvalitet.

- Vi har også med oss et representativt utvalg av næringens ledende leverandører og kjeder som Mestergruppen, Byggma, Weber og Maxbo, opplyser Gavelstad.

Nasjonal arena fyller et tomrom
- Byggenæringen trenger en nasjonal arena hvor alle fag og bransjer kan hente inspirasjon og informasjon om nye produkter, teknologi og tjenester, fastslår Halvard Gavelstad

- Skal vi effektivisere næringen, heve kvalitet og øke produktiviteten, må aktørene lære av hverandre og finne møteplasser utenfor den enkelte bransje. Her fyller vi et tomrom, fortsetter Gavelstad, som under åpningen av neste års messe for andre gang deler ut Byggenæringens innovasjonspris.

I 2011 lanserte Bygg Reis Deg et nytt konferanse- og seminarkonsept som i løpet av messeperioden samlet 5000 deltagere.

- Vi videreutvikler konseptet for 2013 ved at vi i samarbeid med våre partnere og utstillere vil samkjøre tema og fag som gjør at vi treffer enda bredere i verdikjeden, opplyser Gavelstad.

Når det gjelder tema og detaljer i konferansekonseptet vil dette først bli presentert våren 2013.