Undersøkelsen, "PR-barometeret", er foretatt av analyse- og rådgivningsfirmaet Aalund i mai og juni i år. 210 journalister fra de fleste store medier i Norge har vurdert sitt samarbeid med og oppfatning av selskaper som de har jobbet med.
statsbygg.no
Bak kategorien “Tilfredshet” er det 14 spørsmål - som “Tilgang til info om virksomheten”, “Responstid på henvendelser” og “Generell åpenhet”. På spørsmål om “Innhold på virksomhetens hjemmeside” scorer Statsbygg meget bra og er kun 0,01 prosentpoeng fra å være best i hele undersøkelsen. Aller mest positivt vurderes Statsbygg på spørsmålet om ”Vilje å sette deg i forbindelse med den rette person”, der scoren ligger på flotte 7,71.
Statsbygg kommer godt ut på alle parametere i undersøkelsen. Statsbygg scorer bedre enn på tilsvarende måling i fjor, bedre enn markedsgjennomsnittet og bedre enn bedrifter og organisasjoner det er naturlig å sammenligne seg med.
2 x Topp-5
I kategorien “Tilfredshet” er det kun Oslo Lufthavn som kommer bedre ut enn Statsbygg. På spørsmål om journalistenes holdning til selskapene, kommer Statsbygg på en 4. plass i undersøkelsen. Også i kategoriene “Image” og “Toppledelse” scorer Statsbygg over snittet.
- Vi er svært fornøyd med medias vurdering av vår pressehåndtering. Vi er opptatt av åpenhet og å være tilgjengelige for alle medier. For oss i Statsbygg er det viktig med et godt og profesjonelt forhold til pressen, sier kommunikasjonsdirektør Hege Njaa Rygh.