Prosjektleder

Agathon Borgen AS er en ledende byggentreprenør på Romerike, etablert i 1936. Selskapet har en inngående markedskunnskap og kundene kjenner Agathon Borgen som en høykompetent og fleksibel samarbeidspartner. Selskapets organisasjon og struktur gir stor grad av fleksibilitet. Agathon Borgen påtar seg derfor både store komplekse totalentrepriser, så vel som små oppdrag. Medarbeiderne holder et høyt faglig nivå og har lang erfaring fra det lokale markedet. Agathon Borgen er en del av BackeGruppen som betyr at selskapet nyter godt av soliditeten og styrken som et stort konsern gir.

FirmaAgathon Borgen AS
Fylke
SøknadsfristSnarest

Stilling med stor påvirkningsmulighet

Prosjektlederen vil ha teknisk og økonomisk ansvar for planlegging og gjennomføring ulike typer oppdrag innen nybygg og rehabilitering for offentlige og private byggherrer. Oppdragene kommer som regel gjennom forhandlede totalentrepriser og utlyste anbudskonkurranser, men ofte også som følge av anbefalinger fra tidligere kunder. I denne stillingen vil den rette ha stor innvirkning på prosjektenes resultater. Stillingen rapporterer til.

Stillingens ansvarsområder:

  • *  Teknisk og økonomisk totalansvar for planlegging og gjennomføring av byggeprosjekter 
  • *  Ha ansvar ovenfor byggherre i forhold til kontraktsforståelse og tolkning, behandling av tilleggsarbeider, og all korrespondanse med oppdragsgiver 
  • *  Organisere og utvikle egne ansatte i samarbeid med Produksjonssjef
  • *  Organisere, styre og administrere prosjektet i forhold til entrepriseform 
  • *  Rapportere prosjektets fremdrift og økonomiske utvikling regelmessig til Produksjonssjef. Rapportere eventuelle avvik samt iverksatte og planlagte tiltak 
  • *  Hovedansvarlig for Helse, Miljø og Sikkerhet i prosjektet 
  • *  Ivareta alle forhold mot lover, forskrifter og offentlige myndigheter 
  • *  Påse at kvalitetssystemet følges 
  • *  Vurdere bemanningsbehov for funksjonærer og fagarbeidere i samarbeid med anleggsleder 
  • *  Ansvarlig for kontrahering av underentreprenører i prosjektet
  • *  Ansvarlig for innkjøp i prosjektet 
  • *  Bidra i anskaffelse av nye prosjekter 
  • *  Holde oversikt over utvikling i bransjen og markedet 
  • *  Delta i kalkulasjon og anbudsutarbeidelse 
  • *  Delta i kundemøter og kontraktsarbeid 

Utdanning og erfaring:

  • *  Stillingen krever relevant operativ ledererfaring. 
  • *  Høyere teknisk utdannelse på ingeniør/sivilingeniørnivå 
  • *  Lengre relevant erfaring kan kompensere for høyere utdannelse 
  • *  Organisatoriske, økonomiske og styringsmessige ferdigheter 

Personlige egenskaper:

  • *  Du skal like å oppfylle krevende kunders forventninger til leveransekvalitet og sikkerhet.
  • *  Du er forretningsorientert, teknisk dyktig og evner å se hele verdikjeden.
  • *  Pålitelig, åpen og evne til å skape tillit
  • *  Meget god gjennomføringsevne
  • * Strukturert
  • *  Meget gode samarbeids- og kommunikasjons evner
  • *  Resultatorientert
  • *  Evne til å finne gode løsninger

 

Har du noen spørsmål vedrørende stillingen?

Vennligst ta kontakt med Headhunter Per B. Ellingsen på 905 24 488 eller Headhunter Jan Petter Rønning 909 32 800

Vis flere stillinger: