En fremtid både for papir og nett

Mens mange mediehus sliter med inntjeningen i sine papiraviser, får mediehuset Byggeindustrien fortsatt meget gode tilbakemeldinger på bladet. I vår satte vi en rekke rekorder når det gjelder annonsesalg – og den utgaven som kommer ut denne uka, er den beste og største august-utgaven noensinne.

I tillegg til at vi har så mange trofaste lesere på papir, fortsetter vi den sterke veksten på nettet. På bygg.no settes det rekorder hver måned.

Takket være et godt kontaktnett får vi hele tiden tips om reportasjer og nyheter. I denne utgaven av Byggeindustrien har vi bl a sett nærmere på en europeisk stålsvindel som er i ferd med å bli avdekket. Flere norske stålleverandører mener at et ”uforståelig lavt prisnivå” hos utenlandske konkurrenter, kan være tegn på momssvindel. Får noen tilbud på stål man ikke kan si nei til, bør man si nei. Ellers kan det bli dyrt både for entreprenør og byggherre.

Denne gang er det en rekke andre saker i utgaven som også bør inspirere. I tillegg har vi saker som mange kan lære noe av. Det skjer mye nytt i byggenæringen. Det er viktig å følge med. Vi har en god stab som hele tiden lager saker som er av interesse og nytte for leserne.

Det er stor aktivitet i byggenæringen. En rekke nye aktører kommer til. Det ser vi også på mediasiden. Dessverre er det også en del konkursryttere som har satset på å lage blader for byggenæringen. Det loves gull og grønne skoger – men ofte er det ikke slik.

Alle må bruke annonsekronene sine som de vil – og det er fritt frem hvor man vil fremme sitt budskap. Vi sier bare – bruk vettet.

Mediehuset Byggeindustrien har bygget opp en solid virksomhet siden 1968. Vår forankring er byggenæringen – og vi skal fortsatt være det viktigste mediehuset for næringen. Og vi mener at vi også i fremtiden kan opprettholde og utvikle et kvalitetsmessig godt papirbasert tidsskrift samtidig som vi øker vår virksomhet på det digitale området. Hver dag skal vi ha oppslag som blir lagt merke til. Hver morgen skal dem som får nyhetsbrev fra bygg.no tilsendt ha noe å glede seg til.

Vi ønsker alle våre lesere og annonsører en god høst.