Vil du være med å utvikle Vestre Toten kommune og forme ditt lokalsamfunn?
Som prosjektleder i teknisk driftsavdeling vil du lede investeringsprosjekter innenfor utbygginger og rehabiliteringer av tekniske anlegg. Herunder ledningsnettverk, pumpestasjoner, vannverk, renseanlegg m.m. Dette innbærer prosjektledelse for både anlegg og bygg tilknyttet teknisk drift. Du vil være med å bygge infrastruktur som er grunnleggende og viktig for kommunens innbyggere. Du vil ha en selvstendig jobb, tett samarbeid med konsulenter, entreprenører og andre samarbeidende instanser. Du vil også internt samarbeide med driftssjef og driftsenhetsleder VA, samt med plan- og byggavdeling i kommunen.
Vi ser helst at du søker elektronisk. Dersom du ønsker at din søknad ikke skal offentliggjøres, ber vi om at du begrunner hvorfor. Dette er et krav i henhold til Offentleglova §25. Vi gjør oppmerksom på at søknad kan bli gjort offentlig selv om søker har anmodet om å ikke bli ført på søkerlisten, men vi vil kontakte deg for at du skal kunne ta stilling til det.
Ta kontakt med undertegnede om du ønsker nærmere informasjon. Alle henvendelser behandles konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver.
Arbeidsoppgaver
- Overordnet prosjekt- og byggeledelse innenfor teknisk drift (nybygg/rehabilitering)
- Lede forprosjekt og utarbeide beskrivelser for nye utbygginger
- Anbudsinnhentning/kontrahering av konsulenter og entreprenører
- Ivareta byggeherreansvaret med kontraktsoppfølging i hele byggeprosessen
- Oppfølging av entreprenørutførelse, framdrift og kvalitet
- Sørge for at HMS og internkontroll følges i egne byggeprosjekter
- Økonomioppfølging
- Delta i løpende planarbeid, møter og oppgaver tilknyttet Teknisk drift
Personlige egenskaper
- Selvstendig, men evner å jobbe i team
- Analytisk og god planmessighet
- God muntlig- og skriftlig formuleringsevne
- Gode samarbeidsevner
- Løsningsorientert og fleksibel
- Bidrar positivt til arbeidsmiljøet med godt humør
- Relevant teknisk utdannelse, ingeniør eller teknisk fagskole
- Kommunalteknisk utdannelse vil vektes positivt, men er ikke et krav
- Erfaring fra prosjektledelse, fortrinnsvis innen VA, men annen erfaring fra prosjektledelse innen relevante fag (entreprenør/rådgivende) er aktuelt for oss
- Generell god kjennskap til lover og regelverk, lov om offentlige anskaffelser og plan-og bygningslover
- Interessante, utfordrende og meningsfulle oppgaver
- Et godt arbeidsmiljø med faglig dyktige kollegaer
- Mulighet for kursing og kompetanseheving
- Fleksitid og en god offentlig pensjonsordning
- Kommunen er godt tilrettelagt for barnefamilier, har god barnehagedekning, flott natur og mange muligheter innenfor aktiviteter, kultur og foreningsliv. Er du innflytter, så les mer på kommunens hjemmesider.
Søk stilling: