- Vi setter stor pris på at Statens vegvesen har valgt oss til gjennomføringen av dette prosjektet, sier distriktsjef Tor Nordstrøm. - Vi har stor erfaring med krevende betongarbeider, og vi gleder oss til å ta fatt på dette interessante prosjektet. Det er også tilfredsstillende for oss å få være med å rassikre en så rasfarlig vegstrekning som dette. På riksvei 91 i Lyngen kommune skal det bygges to skredoverbygg i plasstøpt betong. Det ene skredoverbygget skal bygges i Ura og er 320 meter langt. Det andre skredoverbygget skal bygges ved Garfjellberget og er 155 meter langt. Arbeidene omfatter også masseflytting og asfaltarbeider. På E6 i Kåfjord kommune skal det bygges portaler i begge ender av Isfjelltunnelen, med en total lengde på 30 meter. Prosjektet har oppstart noe senere enn antatt, men vil arbeidet vil komme i gang umiddelbart etter påske. I utgangspunktet skal arbeidene være avsluttet i løpet av oktober 2005. Prosjektet er planlagt med en bemanning på rundt 40 personer, og vil være ett prosjekt med høy produksjon og stramme tidsfrister.
- Nøkkelord
- Import