Optimera Proff innfører garanti

Optimera Proff innfører som den første byggevareleverandøren garantier til sine proffkunder. Brudd medfører utbetaling av 250 kroner.

Konserndirektør Bent Einar Nygren sier det er nødvendig for byggevare-handelen generelt å sette fokus på egne rutiner og å ta kundens hverdag på alvor. Vi i Optimera ønsker å gjøre dette med et smil til kunden samtidig som vi internt flagger en null-feilholdning på de tingene som våre kunder til tider irriterer seg over. Vårt mål er at våre proffkunder alltid skal finne de 100 mest benyttede byggevarene på lager. De skal aldri få en feil faktura, og vi skal levere huskalkyler innen syv virkedager. Bommer vi på noe av dette overfor våre avtalekunder, må vi beklage og utbetale kunden vår 250 kroners-garanti, fremholder han. Nygren opplyser at det vil komme flere garantier etter hvert som de tre første får satt seg. Han nevner garantert leveringstidspunkt og rask reklamasjonsbehandling som eksempel på mulige kommende garantier. Vi vil at våre proffkunder skal bruke tiden riktig, og ikke kaste bort tiden når de har valgt å handle hos oss, avslutter Nygren.