Coor styrket i 2011

I et marked med stadig tøffere konkurranse, opplever Coor Service Management en voksende interesse for integrerte servicetjenester.

Selskapet fikk en omsetningssvikt i 2011, men opprettholdt god lønnsomhet.

Bortfallet av en stor kontrakt ga en nedgang i omsetningen for Coor Service Management, fra 915 millioner til 825 i 2011. Likevel har Coor opprettholdt god lønnsomhet med en EBITA-margin på 5,1 prosent og et overskudd på 42,4 millioner kroner.

– Vi måtte gjennom tøffe kostnadsbesparelser i enkelte kontrakter. Samtidig har vi etablert flere nye avdelinger innen Skadeservice og dette har bidratt til en god organisk vekst i Coor, sier administrerende direktør AnnaCarin Grandin.

I et stadig tøffere marked, hvor konkurransen er stor, opplever Coor Service Management en økende interesse for integrerte servicetjenester og selskapet har tro på en videre positiv utvikling.

Flere avtaler – økt omfang
- Flere avtaler med eksisterende kunder er blitt forlenget, og en rekke kunder har også valgt å overdra enda flere servicetjenester til Coor, forteller Grandin. – Vi har ambisjoner om fortsatt vekst i Coor, og da er vi avhengige av å ha gode nøkkelpersoner på laget.

Selskapet har i løpet av 2011 rekruttert en rekke nøkkelpersoner. Per Sortedal, ny leder for Skadeservice kommer fra ISS, Christer Farstad, ny VP Business Development kommer fra DNV og Knut Sigvartsen ny VP Business Unit 2 kommer fra Mesta.

Gullsertifikat til Statoil og Skanska
Miljøarbeidet har stått i fokus i 2011. To av Coors kunder, Statoil og Skanska har begge mottatt gullsertifisering i henhold til Coor Green Services – Coors unike miljømerking for servicetjenester. - Interessen for denne miljømerkingen har vært stor, og den ble nylig nominert til Diversey’s ”Sustainable Innovation Award 2011”.

- Dette er vi selvsagt veldig stolte av, og noe vi vil fortsette å jobbe med i 2012, sier AnnaCarin Grandin.