Over 100 000 besøk på Bygg.no i januar

Interessen for Byggeindustriens nettsted Bygg.no øker kraftig. I januar i år vil vi få over 100 000 besøk. På samme tid i fjor hadde vi vel 53 000 besøk. Så langt i år har vi hatt over 20 000 unike brukere. Men også bladet Byggeindustrien øker sterkt.

Gjennomsnittlig var brukerne på bygg.no inne i 10,33 minutter. Dette er å betrakte som høyt. Årsaken er at det er mye innhold på sidene gjennom de mange døtrene og BA-torget. Dette at vi nå begynner å få et attraktivt bruktmarked sammen med Finn betyr også mye for trafikkutviklingen. Annonsesalget på nettet har vært betydelig. Allerede etter en måned i 2005 har vi solgt det som vi hadde som årsresultat på nettet i 2004. Nå får vi mange nye annonsemuligheter og om kort tid kommer også flere nyheter på våre nettsider. Ellers klatrer Byggeindustrien sterkt på statistikken til Nielsen Media Research som er den offisielle reklamekanalen i Norge. Der måles alt av annonsering i ulike media. Byggeindustrien er nå en av de absolutt største bladene i Fagpressen når det gjelder annonsevolum og er absolutt en av vi9nnerne i Fagpressen. Vi har et par PC blader foran oss samt Kapital. Brutto hadde Byggeindustrien i fjor vel 26,2 millioner kroner i annonsevolum mot 24,6 året før. Tar vi med bilagene kommer vi opp i vel 27,5 millioner kroner. Det er en økning på over 7 prosent. Vi snakker her om bruttopriser eks. rabatter. Det betyr at vi har passert Teknisk Ukeblad som i fjor hadde 23,8 millioner kroner i annonsevolum (21,5) i bladet. Når det gjelder andre blader i byggenæringen, ble Byggaktuelt mål til å ha et annonsevolum på 6,3 millioner kroner mot 8,6 millioner. Det er en nedgang på 26 prosent. Hus og Bolig ble målt til 6,3 (5,8) som er pluss 8,6 prosent. Våre Veger hadde 4,3 (5.0) som er minus 13,2 prosent. Rørfag hadde 4,3 (3,8) som er pluss 13,7 prosent. Fargemagasinet hadde 4,1 (4,2) som gir en minus på 2,5 prosent. Byggmesteren ble målt til 3,6 millioner (3,4). Dette betyr en økning på 4,7 prosent. Anleggsmaskinen hadde 3,1 (3,5) som betyr en reduksjon på 11,9 prosent. Byggekunst hadde 2,8 (2,7) som betyr en økning på 5,31 %. Arkitektnytt ble målt til 2,1 (2.0) som betyr en pluss på 6,58 %.