- Byggmakker best på Service

Daymakers 1500 butikkspioner har besøkt 84 kjeder i 15 bransjer i månedsskiftet november/desember 2011 og sjekket hvordan de ble møtt på 15 punkter som er viktig for totalopplevelsen og derved salget.

– Vi er svært fornøyd med at Byggmakker kom på en hederlig 7. plass totalt og dermed ble best i byggevarebransjen, sier markeds- og kjededirektør Irlinn Tystad i Byggmakker Norge.

Kartleggingen viser for øvrig i følge Dagens Næringsliv at butikkansatte overser kunder og sier sjelden ”hei”.

- Det er dårlig. Å bli sett er viktig for totalinntrykket, hvor mye du kjøper, hvor lenge du blir i butikken og om du kommer tilbake, sier daglig leder Petter E. Austad i Daymaker as til DN.

- Undersøkelsen til Daymaker bekrefter også undersøkelsen til BI/Norsk kundebarometer (2011) og hvor Byggmakker også troner på toppen i byggevarebransjen knyttet til kundeservice. Dette viser at vårt fokus internt knyttet til å ha kompetente og fornøyde medarbeidere som kan salg og service, gir resultater, sier Irlinn Tystad.