Norgeshus sponser kombinert

Norgeshus har nå gått inn som sponsor for kombinertlandslaget. Fra før er også Glava tungt inne på sponsorsiden.

Dermed er kombinert sikret full satsing i vinter.

Både Norgeshus og Norsk Tipping signerte fredag en sponsoravtale med kombinertlandslaget ut sesongen. I tillegg har Glava forlenget samarbeidet og økt verdien av sponsoratet.

– Jeg synes dette er utrolig gledelig. Det har vært mange henvendelser etter seieren til Magnus Krog sist uke, samt flere sterke prestasjoner av laget. Flere nye samarbeidspartnere vil assosiere seg med oss. En sånn situasjon er ny for oss, og vi har aldri opplevd maken, sier sportssjef Sverre Rotevatn.

Kombinertsporten har doblet antall renn i verdenscupen i vinter. Det gjør situasjonen langt mer attraktivt også for sponsorene.

- Vi ønsker å være best i verden, og det kan vi klare med gode sportslige rammer. For våres del får vi til en maksimal satsing på A-landslaget i tillegg til at de nest beste får et fullverdig tilbud gjennom å delta i COC. Det er svært viktig at de nest beste får et skikkelig tilbud slik at få opp kommende stjerner, sier Rotevatn.

Norgeshus har tidligere vært sponsor av kombinertlandslaget, og er i dag tilbake igjen med «merke» på brystet.

– Det er flere utøvere i verdenstoppen på kombinertlandslaget denne gangen, og utøverne er mer i fokus gjennom flere tv-sendinger i verdenscupen. Vi ønsker igjen å bidra til kombinertsporten for fullt ettersom vår strategi går på å være den ledende husleverandøren. Da passer dette valget bra for oss siden det norske kombinertlandslaget også har som målsetting å være best i verden, sier markedssjef Benn Båtvik.

Norgeshus sine verdier går på å være allsidig, profesjonell, nyskapende, samt romslig.

- Dette passer også godt med kombinertssportens verdier, mener Båtvik.