Garantiene utstedes frivillig av Mesta, men inngår som forpliktelser på linje med andre kontraktsforutsetninger. Kundegarantien innebærer en ytterligere skjerping av kvalitetskravene og berører både Mestas egne ansatte og samarbeidspartnere. - Selv om hvert av garantipunktene innebærer store forpliktelser for Mesta, betyr det ikke at Mesta er feilfritt. Dersom garantiene blir brutt, må vi utbedre i hvert enkelt tilfelle, sier adm. direktør Kyrre Olaf Johansen i Mesta. Han understreker at Mesta er opptatt av kontinuerlig forbedring og at eventuelle brudd på garantiene derfor må ses på som verdifulle styringssignaler. - Feil kan skje, men det er et mål at ikke samme feil skjer to ganger, sier Johansen. Han oppfordrer alle kunder til å benytte seg av Kundegarantien og påpeke eventuelle brudd. Brudd på garantiene vil rutinemessig bli offentliggjort på www.mesta.no. Byggeindustrien kommer tilbake med en artikkel rundt kundegarantien i nummer 1 - 2005.
- Nøkkelord
- Import