Mesta med kundegaranti

Mesta lanserte ved nyttår en kundegaranti bestående av 20 konkrete garantier innen områdene etikk og arbeidsliv, ytre miljø, sikkerhet og service.

Garantiene utstedes frivillig av Mesta, men inngår som forpliktelser på linje med andre kontraktsforutsetninger. Kundegarantien innebærer en ytterligere skjerping av kvalitetskravene og berører både Mestas egne ansatte og samarbeidspartnere. - Selv om hvert av garantipunktene innebærer store forpliktelser for Mesta, betyr det ikke at Mesta er feilfritt. Dersom garantiene blir brutt, må vi utbedre i hvert enkelt tilfelle, sier adm. direktør Kyrre Olaf Johansen i Mesta. Han understreker at Mesta er opptatt av kontinuerlig forbedring og at eventuelle brudd på garantiene derfor må ses på som verdifulle styringssignaler. - Feil kan skje, men det er et mål at ikke samme feil skjer to ganger, sier Johansen. Han oppfordrer alle kunder til å benytte seg av Kundegarantien og påpeke eventuelle brudd. Brudd på garantiene vil rutinemessig bli offentliggjort på www.mesta.no. Byggeindustrien kommer tilbake med en artikkel rundt kundegarantien i nummer 1 - 2005.