Byggforvaltere

Tromsø kommune, Eiendom, bygger og forvalter kommunens grunneiendommer, bygg, veier og parker etter gjeldende lover og regler til beste for våre innbyggere og miljøet rundt oss. Enheten har til sammen ca 120 medarbeidere med ambisjon om å være dyktig, imøtekommende og fremtidsrettet.

Tromsø kommune er en av landsdelens største bygg og eiendomsforvaltere, med et samlet bygningsareal på ca 400.000 m2. Eiendom står overfor store og spennende utfordringer i forbindelse med utvikling av en fremtidig og robust eiendomsforvaltning, og gjennomfører derfor en større omstilling for å styrke en rekke sentrale fagområder og lederfunksjoner.

Vi søker i den sammenheng etter personer med relevant utdannelse og erfaring for den enkelte stilling. For samtlige stillinger blir det viktig at en viser positiv evne og vilje til å jobbe for de mål og strategier som er lagt for eiendom.

FirmaJobzone for Tromsø kommune
FylkeTroms
StedTromsø
Søknadsfrist27.11.2011

Byggforvaltere

 

Vi søker dyktige og entusiastiske byggforvaltere, som kan bidra aktivt til å videreutvikle fagområdet. Stillingen rapporterer til leder Bygg.

Arbeidsoppgaver

  • Bidra til å utvikle og implementere mål og strategier for funksjonsområdet
  • Ansvar for forvaltning og utvikling av egen eiendomsportefølje
  • Ansvar for utarbeidelse av langsiktige vedlikeholdsplaner og årlige tiltaksplaner
  • Utarbeidelse av tilstandsrapporter og analyser
  • Sikre at egen eiendomsportefølje overholder gjeldende lover/forskrifter
  • Økonomi og budsjettansvar iht. vedtatte planer
  • Utarbeidelse av tilbud- og anbudsforespørsler
  • Oppfølging og styring av vedlikeholds- og rehabiliteringsprosjekter
  • Bidra til av nødvendige planer felles for fagavdelingen utvikles og gjennomføres
  • Bistå i utvikling og ajourhold av byggeprogram
  • Utarbeide saksgrunnlag for politisk behandling

 

Andre oppgaver

  • Bistå faggruppe Prosjekt ved nybygg og større ombygging
  • Samordne vedlikeholdsplaner og tiltak med driftslederne
  • Sikre riktig og forsvarlige bestillinger og anskaffelser
  • Sørge for god dialog med brukerenhetene om nødvendige tilpasninger til brukerens behov

 

Krav til kvalifikasjoner

  • Høyere teknisk utdannelse, fortrinnsvis ingeniør/sivilingeniør innen bygg, eller andre byggeteknisk fagområder
  • Relevant erfaring
  • God byggeteknisk og økonomisk helhetsforståelse.

 

Personene vi søker må kunne samhandle med en rekke ulike enheter i kommunene. Serviceinnstilt holdning og gode kommunikasjonsevner vil derfor være viktig for alle stillinger. I tillegg forventes det initiativ og engasjement i forhold til planlagte tiltak og endringer. Personene vi søker vil også måtte bidra aktivt for å videreutvikle et godt fag- og arbeidsmiljø i enheten. I alle stillinger må en være fortrolig med data som arbeidsverktøy.

For samtlige lederstillinger blir det viktig med tydelig ledelse. Vedkommende må ha evner og lyst til å lede, motivere og utvikle sine medarbeidere og i tillegg ha evne til å styre målrettet og effektivt. Planlegging og oppfølging blir derfor sentrale oppgaver.

Da eiendom er i kontinuerlig utvikling vil det kunne bli foretatt tilpasninger i organisasjon og oppgaver. Endelig definering av oppgaver vil bli sett i sammenheng med fagmiljøenes samlede kompetanse.

Vi kan tilby utfordrende og spennende og utfordrende oppgaver, med store personlige og faglige utviklingsmuligheter. For riktige personer kan vi tilby gunstige arbeids- og pensjonsordninger.

For mer informasjon, ta kontakt med eiendomssjef Tromsø Kommune Beate Nemeth tlf 97773449 eller Grete Wilsgaard Jobzone tlf. 90866924. Søknad og CV sendes grete@jobzone.no innen 27. november 2011.

Vis flere stillinger: