Eksperter i busserull

Glava mener de har vært ekspertene i isoleringsmarkedet siden 1935. På Bygg Reis Deg symboliseres det med god retrostemning. Glavafolket er dresset opp i tradisjonsrike busseruller.

- Her har vi en kaffestand hvor det skal være mulig å ta en rolig og hyggelig prat med de besøkende over en kopp kaffe, og hvor vi kan vise fram våre isolasjonsprodukter og løsninger, sier Bjørn Heggen, salgssjef i Glava.

Han forteller at det viktigste budskapet for Glava på Bygg Reis Deg er at bedriften har vært eksperten på isolasjonsmarkedet siden 1935.

- Vi vil løfte oppmerksomheten rundt lambdaverdier, altså isolasjonsevnen til produktene våre, sier han, og legger til at det er viktig for Glava å vise at selskapet er en totalleverandør.

Glava merker at det bygger seg opp et trykk i forhold til henvendelser om passivhus og problematikk rundt tetthet og utførelse.

- Vi ser også at mange nå velger Extreme 33 når de bygger nytt etter TEK 10 blant husprodusentene og nybygg ellers. Man sparer fem centimeter i veggtykkelse når man velger denne kvaliteten, sier han.

Likevel er det 37-cenitmeteren som fortsatt selger best.

- Det er foreløpig ikke så veldig mange byggevareforhandlere som lagerfører Extreme 33, sier han.

60-70 prosent av alt selskapet leverer går rett ut til byggeplassen.

Glava står i startgropen med en landsdekkende etterisoleringskampanje som kommer til å rulle og gå både på TV og radio i nærmeste framtid.

- Det er svært mange boliger bygd mellom 1960-80 som ble isolert med 10 cm til loftet. I disse boligene vil det være svært mye å hente på å isolere med 20 centimeter, sier Heggen.

Han forteller at Bygg Reis Deg er en viktig og nyttig arena for Glava.

 - Det er her vi møter bransjefolkene, men vi opplever også at privatpersoner kommer innom oss for råd og tips til løsninger hjemme. Det er også en viktig målgruppe for oss, sier han.