Løvenskiold Vækerø outsourcer IT

Løvenskiold Vækerø har outsourcet drift og forvaltning av konsernets IT-systemer. Avtale er gjort med ErgoGroup som er Postens heleide IT-selskap. Kontrakten har en verdi på 10 millioner kroner. Partene regner med at avtalen kan utvides.

I første omgang er det overgangen til ny butikkløsning, en løsning for kasse samt lager og logistikk for byggevarekjeden Maxbos egeneide butikker som det har vært sentralt for Løvenskiold å sikre gjennom avtale med ErgoGroup. Det er viktig at vi får effektivisert rutiner og arbeidsprosesser på byggevarehusene ved innføring av et nytt innkjøpssystem, sier IT-direktør Kari Størkersen i Løvenskiold Vækerø til Finansavisen. Etter at ErgoGoup nå overtar våre IT-systemer har vi en solid leverandør med lang erfaring i drift og vedlikehold av forretningskritiske systemer. Sentralt i konsernet og ute blant butikkene kan vi nå anvende tiden til det vi skal som er fokus på drift og kundene våre, sier hun. Innføringen av det nye IT-systemet starter til våren. Etter planen skal alle Løvenskiolds 18 egeneide Maxbobutikker ha systemet før neste nyttår. Men det jobbes med å skape en felles IT-plattform for hele Maxbo-kjeden slik at de drøyt 100 øvrige franchise-drevne Maxbo-butikker vil få et lignende tilbud.