JM blir kanarifugl

Etter å ha kjøpt opp Romeriksentreprenøren ØIE tidligere i sommer, følger JM opp og blir kanarifugl.

– Boligutvikleren JM fyller drakta, bidrar til at LSK når sponsorbudsjettet og har med kjøpet av ØIE vist stor interesse for Romerike. JM er riktig aktør for oss og verdt å vente på, sier markedsdirektør Robert Lauritsen i LSK og konstaterer at boligutvikleren JM blir et flott tilskudd til LSK-familien.

Allerede mot Haugesund på søndag vil JMs logo pryde drakten sammen med ØIE-logoen.

Boligutvikleren JM kjøpte tidligere i år samtlige aksjer i ØIE AS som, med Per Berg i spissen, har vært sentral på sponsor- og investeringssiden i en årrekke.

– ØIE skal fortsette som merkenavn, men vi vil med denne sponsoravtalen gi et tydelig signal om at JM satser på Romerike, forteller direktør for markedskommunikasjon Kjell Kvarekvål.

– Kjøpet av ØIE passer godt inn i JMs vekststrategi og tilfører nye boligprosjekter til porteføljen samtidig som ØIE har kompetanse for å gjennomføre eksterne oppdrag. Romeriksbedriften er i praksis JMs nye Region Oslo Nord og vil forsterke sin kapasitet for boligutvikling. Da er det også viktig med lokal forankring og synliggjøring. LSK er Romerikes flaggskip i en slik sammenheng, fremholder han.

– For oss i ØIE har samarbeidet med LSK vært langvarig og nært. Det er derfor veldig positivt at vi har fått med oss hele konsernet på drakta. Vi kommer til å realisere mange prosjekter på Romerike i årene som kommer og synliggjøring på LSK-drakta er derfor naturlig, sier daglig leder Ronny Engebretsen i ØIE som nå også er Regionsjef i JM Region Oslo Nord.

Avtalen gjelder i første omgang ut årets sesong.

JM Norge AS er en av Norges største boligutviklere med virksomhet i Stor-Oslo, Vestfold, Telemark, Rogaland og Bergen. Selskapet eies av JM AB som samlet omsetter for ca 10 MRD SEK og solgte ca 3300 boliger i 2010. JM driver virksomhet i Danmark, Belgia, Finland i tillegg til i Sverige og i Norge. Virksomheten i Norge omsatte i 2010 for 1,3 MRD NOK og vil med ØIE inkludert representere ca 20 prosent av JM-konsernets omsetning.