Husk Byggedagene/ByggeGalla 2002

Så stunder det mot nye Byggedager og ny ByggeGalla på Radisson SAS Plaza Hotel i Oslo. Det er selvsagt ikke lett å følge opp en suksess, men det er nå laget en ramme omkring dette arrangementet også denne gang som vi håper slår an. Det at vi kan samle representanter for HELE byggenæringen til et felles arrangement, ser vi på som svært verdifullt. Påmeldingen strømmer nå inn. Selv på Plaza har vi begrenset plass. Vi følger prinsippet først til mølla.

Det skjer nå uendelig mye innen byggenæringen. Nye konstellasjoner popper opp. Etablerte virksomheter endrer sine organisasjoner. Noen ledere går andre kommer. På Plaza har man mulighet til å treffe gamle kollegaer og gjøre nye bekjentskaper. Skal man lykkes i en forretning, er det viktig at man har et nettverk, at man har kontakter. På Byggedagene/ByggeGalla-arrangementet legger vi betydelig vekt på at vi skal være et treffsted for næringen. Forhåpentligvis vil også programmet på selve Byggedagene gi ny kunnskap og nye impulser. Det skjer nå store endringer for å forenkle alle prosedyrer og prosesser byggenæringens folk må gjennom for å få gjennomført en byggesak. Den nye kommunalministeren Erna Solberg har vist seg som en uredd og dyktig statsråd. Hun vil opplagt komme med nyheter også på denne konferansen. Vi kan allerede nå love overraskelser. Vi har også lagt inn en del humoristiske innslag som vi håper vil vekke begeistring. Det gjorde i alle fall de stuntene vi hadde i fjor. I mange næringer sliter man for øyeblikket. Byggenæringen er kanskje den næringen som har mest trøkk inn i det nye året. Men det gjelder å følge med. Det er også årsaken til at vi i Byggeindustrien nå har trappet opp vår satsing på våre Internett-sider. Daglig blir disse sidene oppdatert. Vi har også satset på å gjøre tidsskriftet Byggeindustrien enda bedre. Vi vil gradvis legge om vår layout . Vi er veldig opptatt av at vi skal lage stoff som interesserer og som har høy kvalitet. Men i og med at vi nå satser så sterkt på nyheter på nettet, vil innholdet i bladet få en noen annen karakter enn før. 2001 er det beste året Byggeindustrien har hatt rent økonomisk. Mens mange blader og aviser sliter på annonsesiden, har Byggeindustrien aldri hatt større inntekter. Vi vet at vi er det ledende tidsskriftet i byggenæringen og det oppdager også stadig flere av annonsørene. Opplaget i Byggeindustrien stiger også. Utover våren vil vi kjøre ulike kampanjer. Allerede i neste utgave har vi laget et stort rekrutteringsbilag som vil følge bladet. Det blir trykket i et betydelig ekstraopplag for å spre informasjon til foreldre, elever og studenter om hvilke muligheter man har ved å satse på en karriere innen byggenæringen.. Vi sees på Byggedagene/ByggeGalla 2002.