Seniorrådgiver kunde- og markedsarbeid

Statsbygg er Norges største statlige eiendomsaktør i sivil sektor med en eiendomsportefølje på rundt 2,7 millioner kvadratmeter til en verdi av ca. 30 milliarder kroner. Statsbygg har en omsetning på om lag 3,3 milliarder kroner og investerer for ca 3 milliarder kroner i nye bygg. Vi driver stedsplanlegging, byggfaglig rådgivning, eiendomsforvaltning og styring av byggeprosjekter. Statsbygg er en forvaltningsbedrift med 830 ansatte, hovedkontor i Oslo og fem regionkontor.

Statsbygg er en inkluderende arbeidslivsbedrift (IA), og har som mål å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Personer med innvandrerbakgrunn oppfordres spesielt til å søke stillingen. Vi vil tilrettelegge for kandidater med spesielle behov forutsatt at krav til kvalifikasjoner og egnethet er oppfylt.

FirmaStatsbygg
Fylke
Søknadsfrist28.08.2011

Seksjon Kunde og marked har tre hovedoppgaver:

Analyse av kunder og marked

• Systematisk kartlegge og overvåke nåsituasjonen og utvikling av trender hos Statsbyggs kundegrupper og innen statlig sivil sektor

• Gjennom analyseresultatene avdekke og peke på muligheter som bør forfølges

 

Rådgivningstjenesten

Seksjonens rolle er koordinering, ledelse og rapportering, gjennom å:

• Utvikle og implementere klare prosedyrer og rutiner for utførelse og organisering av rådgivningstjenesten knyttet til de ulike stegene i arbeidsprosessen

• Analysere, foreslå strategier og tiltak

• Markedsbearbeide, motta og distribuere rådgivningsoppdrag

• Betjene egne kunder som har behov for sammensatte produkter

• Legge et langsiktig ambisjonsnivå for utvikling av rådgivningstjenesten

 

Kunde- og markedsrelaterte oppgaver

• Bidra til implementeringen av kunde- og markedsstrategien, hvor prinsipper for god kundebehandling og kundebehandlingsprogram tilpasset de enkelte kundegruppene inngår i dette arbeidet

• Differensierte kundeprogrammer med egne kundemoduler i Statsbyggskolen

 

Til ovennevnte søkes en seniorrådgiver som skal jobbe innenfor ulike områder i seksjonen

 

Arbeidsoppgaver

■Pådriver i implementering av strategiske tiltak i tett samarbeid med øvrige enheter

■Videreutvikle Statsbyggs kundebehandling som et strategisk satsingsområde

■Synliggjøre og sikre økt tilstedeværelse i utvalgte kanaler av Statsbyggs konkurransefortrinn

■Strategisk og operativ videreutvikling av systemet for kundehåndtering

■Delta i utviklingsprosesser og samarbeidsprosjekter internt og eksternt

■Analyse og evaluering av gjennomførte aktiviteter

■Utvikle og vedlikeholde verktøy for kundekommunikasjon

■Ledelse av tverrfaglige grupper internt i Statsbygg mht. kunde- og markedsrelaterte tiltak

■Utvikle profesjonelt saksgrunnlag til beslutningstakere i Statsbygg

■Bidra til å sikre ønsket utvikling innen kundetilfredshet og lojalitet innen de enkelte kundegruppene

 

Kvalifikasjoner

■Ønskelig med erfaring fra BAE-næringen og fra 1. linjearbeid, men andre sammenlignbar erfaring vil også vektlegges

■God kjennskap til bruk av relevante IT- og presentasjonsverktøy

■Høy grad av skriftlig og muntlig formidlingsevne

■Erfaring fra statlige eller andre offentlige virksomheter/prosjekter med tunge forankringsprosesser

■Erfaring fra ledelse av tverrfaglige team

■Strategisk og operativ erfaring fra kundebehandling og markedsføring

 

Vi tilbyr

■Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver for en av Norges mest profesjonelle eiendomsaktører

■Gode muligheter for personlig og faglig utvikling

■Selvstendig arbeidssituasjon med stor påvirkning i egne arbeidsoppgaver

■Stort og godt fagmiljø

■Fleksitid

■Moderne lokaler i Byporten, ved Oslo S

■Støtteordninger for trening og eget bedriftsidrettslag

■Gode pensjons- og forsikringsordning.

■Gunstig boliglånsordning.

■Stillingen lønnes som 1364 seniorrådgiver i ltr. 58 - 70, for tiden kr 464.300 – 579.600 Fra lønnen trekkes 2 % til Statens pensjonskasse

 

Utdanningsnivå

■Høyskole / Universitet, Mastergrad / Siv***

■Høyskole / Universitet, Diplom / Bachelor grad

Personlige egenskaper

■Sterk relasjonsbygger med meget gode samarbeidsevner

■Meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne

■Analytisk

■Evne til å ta initiativ, igangsette tiltak og gjennomføringsevne

■God forretningsforståelse, handlekraftig og målrettet

■God teknologiforståelse

■Sterkt kundefokus

Arbeidssted

■0032 Oslo

■Oslo

 

 

Kontaktinfo:

Marit Roheim avdelingsdirektør 994 81 000

 

 

 

 

 

Vis flere stillinger: