Danske Trælast ruller ut Cheapy i Sverige

Danske Trælast åpnet nylig sitt syvende Cheapy byggevareutsalg i Sverige. Minst 30 nye lavprisbutikker for gjør-det-selv markedet er på vei de nærmeste 2-3 årene.

Vi opplever en meget stor begeistring for lavpriskonseptet på det svenske markedet, og vekstpotensialet er meget interessant. Så hvis kundene vil ha denne type forretninger, kan vi likeså godt åpne dem, kommenterer adm. direktør Steen Weiersøe i Danske Trælast. Spesielt for Sverige Cheapy Lågprisbygg er spesielt utviklet for det svenske markedet som Danske Trælast mener er modent for konkurranse på leveranse av byggevarer. Forretningskonseptet er testet og justert gjennom de seks første etableringene til å bli en suksess som nå skal rulles ut i full bredde. Cheapy-konseptet kjennetegnes ved små forretninger med et begrenset servicenivå kombinert med faste lave priser med prisgaranti. Utsalgene henvender seg derfor fortrinnsvis til gjør-det-selv kunder som tilbys å plukke selv fra hyllene et sortiment på mer enn 4000 av de mest etterspurte varene på markedet. I tillegg satses det på kampanje- og sesongtilbud. Bak står rasjonell butikkdrift kombinert med sentral innkjøpsstruktur. Bygger som aldri før Private kunder renoverer, bygger om og påbygger som aldri før. Etterspørselen på gjør-det-selv markedet er stigende og prisene er presset til bunns. Dette er hovedgrunnen til at vårt lavpriskonsept har så stor suksess, sier Karsten Kehler som er kjedesjef for Cheapy Lågpris.