Byggmax lover milliondusør

Byggvarekjeden Byggmax skal doble antall varehus i Norge og er på jakt etter nye lokaler. Nå ber de publikum om hjelp.

De lover 100.000 kroner i finnerlønn til den som finner et egnet lokale som fører til kontrakt på bygg eller tomt. På sikt ønsker kjeden å etablere 20 nye byggvarehus her i landet. Det betyr at Byggmax kan komme til å utbetale så mye som to millioner i finnerlønn.

Siden Byggmax etablerte seg i Norge i 2007, har 16 varehus blitt åpnet. Fra å være en liten aktør ønsker Byggmax nå å ta ytterligere markedsandeler fra de etablerte kjedene.

- Vår ambisjon er 20 nye byggevarehus i Norge i løpet av noen år, og vi ser frem til å motta tips om aktuelle tomter og bygg, forteller administrerende direktør i Byggmax, Magnus Agervald.

Han er spesielt på jakt etter tomter og bygg på følgende steder:

- Lillestrøm
- Oslo; Alna
- Bergen; syd, vest + Åsane
- Tønsberg
- Trondheim syd
- Sandnes
- Ålesund
- Molde
- Tromsø
- Bodø
- Kristiansand vest
- Larvik
- Bryne
- Stavanger; Sola
- Horten
- Leirvik
- Levanger
- Halden
- Hønefoss

Kun én person kan få finnerlønnen i hvert område, så her gjelder først-til-mølla-prinsippet. For å få finnerlønnen må det være en spesifikk tomt eller bygning (ikke tips om et område), som Byggmax ikke allerede har funnet selv. Det er først og fremst egnete lokaler som står på ønskelisten hos Byggmax, men tomter kan også være aktuelt. Lokalene må være rundt 1800 kvm store med et uteareal på 6-8000 kvm, og tomtene må være mellom 8 – 10 000 kvm. Vinnersjansen i denne aktiviteten er særdeles stor i forhold til spill som tipping eller lotto. Her kreves kun gode tips som fører frem til kontrakt på nytt lokale eller tomt. Det handler om initiativ og kunnskap om tomter i ditt nærområde.

Den svenske byggevarekjeden etablerte seg i Norge i 2007, og har siden åpnet 16 butikker her i landet. I løpet av våren åpner ytterligere to butikker i henholdsvis Arendal og Lillehammer, og kjeden teller da 18 butikker i Norge. Men ambisjonene stopper ikke der:

- Vi er svært fornøyd med utviklingen i Norge og vil derfor satse på å åpne flere varehus her. Mange er bevisste i forhold til pris, og vi har stor tro på at vi med vårt lavpriskonsept har gode sjanser for å stjele markedsandeler innen byggvarebransjen, sier Agervald.