Gull til Sørenga i Gullmegleren 2011

Under Norges Eiendomsmeglersforbunds vårkonferanse gikk DnB NOR Eiendom, avdeling Nybygg helt til topps med sitt profileringsmateriell for Sørenga Byggetrinn 2 og Sørenga Byggetrinn 3.

Direktør i Norges Eiendomsmeglerforbund, Finn Tveter og juryleder Stein Simonsen er enige om at årets vinnere av Gullmegleren er de som vil mest, og som ikke synes bra nok er bra nok. Dette mener de også gjenspeiles i årets vinnerlag i de ulike kategoriene.

– Å representere et stykke arbeid som Norges Eiendomsmeglerforbund mener er det beste markedstiltaket i sin genre og samtidig får høre at man er med å øke kvaliteten i bransjen er selvsagt veldig stimulerende, sier Liv B. Hansteen, leder sentral prosjektmegling i DnB NOR Eiendom

Attraktive verdier på Sørenga
Juryen sier profileringsmateriellet til Sørenga Byggetrinn 2 og 3 er et helstøpte konsept, der strategi, kreativ løsning og håndverk holder høy kvalitet. Juryen trekker også frem den klare tanken i prosjektet hvor man bevisst bruker etterkrigstidens havnehistorie for å bygge inn nye og attraktive verdier i navnet Sørenga. Et navn som de siste årene ellers lett kan lede tankene til både trafikkaos og endeløse rekker med containere. Ved å bruke historiske elementer som amerikabåten, bananimport og bryggesjauere, har annonsene skapt en egen identitet, omgitt med mye ”feelgood”.

Svært fornøyde kjøpere
Men det er ikke bare juryen i Gullmegleren som er fornøyd med materialet for Sørenga, også kjøperne er svært godt fornøyd.

– I en kundeundersøkelse vi har gjennomført blant de nesten 200 kjøperne i byggetrinn 1 og 2 har over 90 prosent svart at de er meget eller svært godt fornøyd med salgsmaterialet og informasjon gitt før salget, sier Trude Larsen, markedssjef i Sørenga Utvikling, og oppdragsgiver for DnB NOR Eiendom.