Nyheter i kø på Norgeshuskongressen

Nyheter og nylanseringer stør i kø når boligkjeden Norgeshus samles til kongress i Bergen kommende helg med totalt 200 personer til stede i salen.

– Vi har nesten bare interne foredragsholdere på årets kongress fordi vi har så mange nyheter fra egen organisasjon å presentere, kommenterer Siri Forseth som er gruppeleder marked/merkevare i Norgeshus.

Stor spenning knytter det seg til lanseringen av helt ny og redesignet nettside. Her vil Norgeshus også tydeligere markere at de leverer det kundene vil ha.

– Det er her snakk om en total endring av vår nettside hvor brukerne blant annet vil få en helt annen og bedre presentasjon av våre hustyper, antyder en hemmelighetsfull Forseth.

Norgeshus har så langt lansert fem passivhus, og det siste av disse har nettopp hatt byggestart på Melhus. Dette vil bli markert på kongressen.

En annen stor lansering er Norgeshusportalen som er kjedens nye kunde-, prosjekt- og dokumentbehandlingssystem med intranett i egen portal. Kjeden har valgt å avvikle samarbeidet med Mestergruppen om Serum og viser nå frem sitt eget utviklede system.

Norgeshus har det siste året jobbet med å utvikle en egen merkevarestrategi. Her vil huskjeden gi tydelig til kjenne hvilken posisjon man ønsker å ta i markedet. Dette vil behørig bli presentert på kongressen.

Nyheter er det også knyttet til Norgeshusskolen. Ny kursplan vil bli presentert, og her vil det gå frem at salgskursene er ett av satsningsområdene i skolen. Videre er tømrerkursene revidert og har fått nytt innhold. Dessuten går kjeden nå ut med tilbud om introduksjonskurs for alle nyansatte i kjeden.

Men det skal også feires og festes, og også på dette feltet er Norgeshus kjent for å satse. Blant annet er Kurt Nilsen hyret tinn til å holde konsert fredag kveld.