Posten først ute med elektrisk Connect

Ford and Azure Dynamics mottar den første europeiske Transit Connect Electric bestilling på 20 biler fra Posten Norge.

Ford og Azure Dynamics Corporation (TSX:AZD) har bekreftet at første europeiske kunde for den innovative null-utslipp Transit Connect Electric er Posten Norge, som har signert en kontrakt på 20 Transit Connect Electric med mulighet til å utvide bestillingen på et senere tidspunkt.

- Posten Norge vil være en miljøleder innen post -og logistikkbransjen ved å benytte den nyeste teknologien som er tilgjengelig, sier Dag Mejdell, konserndirektør for Posten Norge. Ved å signere en kontrakt for levering av den nye Ford Transit Connect Electric tar Posten Norge et viktig skritt på veien mot å målet om en årlig reduksjon av 150.000 tonn CO2.

Ford og Azure introduserer Transit Connect Electric fordi et økende antall kunder krever de fordeler som effektiv og ren motorkraft gir. Med 28 kWh effekt har Transit Connect Electric en toppfart på 120 km/t og en rekkevidde på opp til 130 km når der er full ladet.

- Transit Connect Electric ble designet og konstruert med kunder som Posten Norge i tankene, sier Scott Harrison, Azure konsernsjef. ForceDriveTM effekten vil merkes under urbane kjøreforhold som Transit Connect Electric sannsynlig vil møte på Posten Norge sine kjøre ruter. Vi er beæret over å ha Posten Norge som vår første kunde i Europa og er glade for å hjelpe dem til å nå sine miljømål.

Salget til Posten Norge er starten for Ford sin lanseringsplan av fem elektriske modeller i Europa . Ford har en plan om å lansere fem elektriske modeller i Europa i innen 2013. I tillegg til Transit Connect Electric vil selskapet lansere neste generasjon Ford Focus Electric i 2012, fulgt av hybrid og plug-in hybrid modeller av nye C-MAX og i tillegg enda en hybrid-elektriske modell i 2013.

- Ved å tilby en rekke elektrifiserte biler, gjør vi det enklere for våre kunder å imøtekomme denne drivstoffbesparende teknologien, sier Thormod Skofsrud, administrerende direktør, Ford Motor Norge. Strategien er i tråd med vår arv om å gjøre innovativ teknologi tilgjengelig for alle, og med vår visjon om å utvikle gode produkter.