Norgeshus øker trykket på Østlandet

Lasse Engh er ansatt som distriktssjef i Norgeshus med Østlandet som sitt ansvarsområde. Han ser store muligheter i denne regionen fremover.

Lasse Engh er bosatt på Bjørkelangen i Akershus der han vil ha hjemmekontor.

– Jeg vil nok for det meste være ute på veien på besøk ute hos forhandlerne. Målet mitt er å bidra til at Norgeshuskjeden opprettholder sin status som en ledende boligleverandør i Norge, sier han.

Engh har vært i byggevarebransjen i hele sitt yrkesaktive liv. I 17 år var han i Mestergruppen hvor han startet med å følge opp Byggeriet og avsluttet etter å ha sittet som innkjøpssjef i ni år. I tiden etter Mestergruppen har han vært ansatt hos Sigdal Kjøkken og Arbor.

Totalkonsept
Engh vil jobbe for å beholde det store forhandlernettet Norgeshuskjeden allerede har og samtidig etablere nye forhandlerkontor.

– Etter å ha hospitert ved hovedkontoret i et par uker, har jeg fått et godt innsyn i det totale konseptet hos Norgeshus. Jobben min blir å formidle dette til både eksisterende og potensielle nye forhandlere. Norgeshuskjeden er et totalkonsept som har store tverrfaglige avdelinger. Både teknisk avdeling og markedsavdelingen innehar kompetanse til å løse de fleste oppgaver en byggmester vil ha bruk for, mener Engh.

– I tillegg har de en meget sterk IT-avdeling med ambisjoner om å tilby bransjens beste IT-løsninger. Det flerfaglige og totale konseptet er nok det som skiller Norgeshus fra de andre boligprodusentene, fremholder Engh.

Sterke lokale forhandlere
Norgeshus satser på sterke lokale forhandlere, og Engh har derfor stor tro på at kjeden har muligheter til å ta større andeler av markedet.

– Vi mangler forhandlere i noen kommuner, men vi kommer til å jobbe hardt for å dekke flere områder, sier den nye distriktssjefen.

Markedssjef Benn Asgeir Båtvik i Norgeshus er svært tilfreds med å ha den nye distriktssjefen på plass og ser ikke bort i fra at det blir ansatt flere distriktssjefer i andre regioner i tiden fremover.

– Dyktige regionsjefer med lokal markedskunnskap gir nærhet til både forhandlere og byggherrer og vil bidra til å styrke den lokale forankringen og styrker hele kjeden, avslutter Båtvik.