Byggeindustrien har alltid laget egne messeutgaver i forbindelse med slike messer. Vi har også i mange år produsert en egen messebulletin for Bygg Reis Deg i messeperioden. Vi har også hatt egne ByggTV-sendinger via bygg.no fra messen. Det at vi nå skal lage det offisielle Messemagasinet betyr at det er folk med bred kjennskap til byggenæringen som skal produsere innholdet for et slikt magasin.
Vi er allerede i gang med å planlegge den store utgivelsen som trykkes i 40 000 eksemplarer. I den forbindelse ber vi alle som har tips, ideer og andre innspill om å ta kontakt med oss. Send alle slike henvendelser til redaktør Arve Brekkhus – ab@bygg.no.
Sammen med Statens Vegvesen er Byggeindustrien en aktiv medspiller rundt den infrastruktursatsingen som Bygg Reis Deg nå legger opp til.
Messemagasinet blir en sterkt utvidet utgave av Byggeindustrien nr. 13 som kommer ut 6. oktober. Denne utgaven/messemagasinet blir liggende digitalt på våre sider. Det betyr at så snart utgaven er ferdig produsert vil man kunne bla i den på våre nettsider. Der vil det også være lenker både til stoff og annonser.
Det blir lagt opp til et tematisk innhold hvor vi tar for oss hele byggeprosessen fra søknad, til finansiering, bygging og innredning. Her vil det bli mange tips og ideer både for proffene, men også for forbrukerne. For utstillerne blir dette en meget viktig kanal for å nå et langt bredere publikum. Dette Messemagasinet som kommer ut og blir distribuert i forkant, vil også kunne medføre økt besøk til messen som arrangeres på Norges Varemesse, Lillestrøm 19. – 23. oktober 2011.
- Nøkkelord
- Leder