Godt nyttår fra Byggeindustrien

2010 har for Mediehuset Byggeindustrien vært et meget godt år. Det har vært usedvanlig hektisk i alle avdelinger både med bladet og med nettstedene. På www.bygg.no har trafikken økt sterkt i år (vi får over 13 millioner sidevisninger som er 40 % opp i forhold til 2009) – og stadig flere melder seg på vårt nyhetsbrev som kommer ut alle hverdager. Da blir man oppdatert. Nær 20 000 personer har så langt meldt seg på nyhetsbrevene. Rent økonomisk blir det også et godt år. Ellers har det vært jobbet mye for å lansere videreutviklede produkter i 2011.

I høst har vi opplevd det beste salget noensinne både når det gjelder annonser til Byggeindustrien og til bannere på nettstedene. Tallet på stillingsannonser øker og det er et godt barometer på at temperaturen i byggenæringen stiger. Næringen er for lengst friskmeldt. Innsalget foran 2011 er det beste vi noen gang har hatt i Byggeindustriens historie.

Nyhetstilfanget øker - og det er ikke tvil om at ingen medier er bedre oppdatert på nyhetssiden i byggenæringen enn hva Byggeindustrien/bygg.no er. Vi er også opptatt av å holde næringen ajour også i faglige spørsmål.

I løpet av første kvartal tar vi i bruk et helt nytt og moderne abonnementsystem som gir oss mange nye muligheter. Da vil vi også kunne tilby digitale abonnement på en virtuell utgave av Byggeindustrien. Straks vi sender bladet til trykking, kan våre abonnenter få tilgang til den nye utgaven. Dette betyr nye muligheter for annonsørene. For de betalende abonnentene kommer det også mange andre tilbud og muligheter.

Vi får også på plass elektroniske betalingsordninger for gjør det enklere å kjøpe enkeltutgaver av bladet, bøker, bilder og hva det nå måtte være.

Bygg og Anlegg Media AS starter fra årsskiftet den nye avdelingen Byggenæringens Mediesenter. Leo Nygaenen er ansatt for å bygge opp denne virksomheten i selskapet. Allerede fra starten har vi en rekke kunder til denne avdelingen. Byggedagene 2011 blir arrangert 23.og 24. mars. Vi regner med ny rekord også på dette arrangementet.

Mediehuset Byggeindustrien klarte seg bedre enn de fleste gjennom finanskrisen – Vi er nå tilbake på det nivået vi hadde i 2008 som var et godt år for virksomheten. Vi er ellers av de få mediehus som ansetter folk i disse dager. Vi har et meget erfarent og godt, engasjert lag som gjør seg klar for 2011.

Vi er stolt av det bladet vi gir ut. Med de nye løsningene som nå kommer med å tilby bladet også i en digital virtuell form, er vi overbevist om at vi skal kunne klare å øke opplaget på bladet samtidig som vi ser for oss en ny sterk vekst i bruken av våre nettsider.

Jeg takker for alle hyggelig tilbakemeldinger vi får - både for den jubileumsboken vi lagde i år (Landet Bygges som nå nærmest er utsolgt), og for de tilbakemeldinger vi får for bladet og for bygg.no og våre andre nettsider.

2011 vil bli et godt år for byggenæringen – og det betyr at det også blir godt for oss.

Godt nyttår til alle våre gode venner, lesere og annonsører!