Den kjente bransjemannen Leo Nygænen får ansvaret for å bygge opp virksomheten. I første omgang skal man konsentrere seg om kurs- og konferansesektoren, men det legges opp til at Byggenæringens Mediesenter skal kunne ta på seg ulike informasjonsoppgaver også for eksterne kunder. Det er mange som ønsker hjelp til pressemeldinger, egne bedriftsaviser, bransjemagasiner m v. I tillegg er det mange som gjerne ønsker kommunikasjonsfaglige råd og bistand.
Den nye avdelingen vil være en selvstendig avdeling i selskapet med et klart skille mellom virksomheten i Byggeindustrien og den nye virksomheten. Byggenæringens Mediesenter får egen nettside og egen logo.
Leo var frem til 2002 informasjonsansvarlig i det tidligere Selmer-konsernet. I de senere år har han drevet sin egen konsulentvirksomhet og bl.a. jobbet tett med Byggedagene. I tillegg er han nå også sterkt engasjert i arbeidet med å utvikle et nytt konferansekonsept til Bygg Reis Deg 2011. Han har i de senere årene jobbet mye mot BNL og bransjeorganisasjonene, bl.a. som prosjektleder for Byggekostnadsprogrammet.