Høy aktivitet hos Moelven Wood Norge

Det er høyt aktivitetsnivå i alle Wood-selskapene, noe som resulterer i at Woods hoveddistribusjonssentre nå virkelig får merke trøkket.

- Utlastingsgjengen vår ved Moelven Langmoen gjør en fantastisk innsats. For det er de som virkelig får merke trøkket. Vi har hatt toppdager på det dobbelte av normal opplasting. Dette er utfordringer som den dyktige opplastingsgjengen på Langmoen har løst, sier logistikkdirektør i Moelven Wood Norge, Per Børke. - I tillegg til den flotte innsatsen til disse karene, har også våre transportører, blant andre Pedersen Lastebiltransport, stått på døgnet rundt for å klare å levere varene til våre kunder i rett tid, sier Børke. Børke opplyser at det ikke bare er hoveddistribusjonssentralen på Langmoen som har høy aktivitet. - Det gjelder også vår to andre norske sentraler hos Moelven Van Severn AS Namsos og Moelven Are AS i Spydeberg, sier Børke. Markedssjef Jørn Jensbak i Moelven Wood Norge sier den økte aktiviteten i hovedsak skyldes at salget til byggevarekjedene går godt. Dessuten merker vi en større etterspørsel fra industrikundene våre innenfor bygg. Det tyder på at byggeaktiviteten er på vei opp og en fersk undersøkelse fra Manpower dokumenterer en vesentlig økning etter arbeidskraft særlig innenfor byggsektoren. Det er særlig i Oslo-området og på Vestlandet vi selger godt, sier Jensbak. - Vi selger mest av Cu-impregnerte materialer og vanlig konstruksjonsvirke. Salget går også godt når det gjelder ferdig behandlet kledning. Det er en trend at markedet vil ha produktene mest mulig ferdige til montering med monteringsanvisninger. Jeg tror vi er på rett spor når nå legger store ressurser inn på å utvikle flere og bedre slike produkter, sier Jensbak. Moelven Wood Norge ligger allerede godt foran budsjett. Den største utfordringen framover blir å ha nok varer og tilgjengelig transportkapasitet. Vi tilpasser ferieavviklingen etter etterspørselen. Derfor kommer flere av våre produksjonsenheter til å produsere i ferien, sier Børke.