Bygg.no

Meny
Hva leter du etter?
Tips oss
Les Byggeindustrien digitalt
  • Bygg
  • Anlegg
  • Eiendom
  • Arkitekter
  • Rådgivere
  • Byggevarer
  • Øvrige Øvrige
    • Anleggsmaskiner
    • Betong
    • Bil
    • Bolig
    • Bygg Reis Deg
    • Byggedagene
    • Byggejus
    • Energi
    • HMS
    • Personalnytt
    • Produkter
    • Tre
    • Stål
    • Forbruker
    • Byggeprosjekter
  • A til Å
  • Byggedagene
  • Bygg Reis Deg
  • Hage
  • Byggenæringens kalenderByggenæringens kalender
  • Meld deg på vårt nyhetsbrev
  • Nyheter på din side
  • Tips til redaksjonen
  • Kontakt oss

Besøksadresse
Stensberggaten 27
0170 Oslo

Postadresse
Postboks 6831, St. Olavs plass
0130 Oslo

Telefon
+47 23 70 95 00

Les Byggeindustrien digitalt
  • Anleggsmaskiner
  • Betong
  • Bil
  • Bolig
  • Bygg Reis Deg
  • Byggedagene
  • Byggejus
  • Energi
  • HMS
  • Personalnytt
  • Produkter
  • Tre
  • Stål
  • Forbruker
  • Byggeprosjekter
Les siste digitalutgave Les Byggeindustrien digitalt
Mest lest Ledigestillinger Bygge-prosjekter

Frakter 9 000 passasjerer i timen under ski-VM

Publisert: 21.11.2010 12:20. Sist endret: 27.11.2013 19:14.

Holmenkollbanen gjenåpner som planlagt 6. desember, og skal frakte 9.000 passasjerer i timen under ski-VM.

 

  • Metrostav/Bertelsen & Garpestad hevder Vegvesenets evaluering er diskriminerende

  • Veidekke får stort boligoppdrag for OBOS i Oslo

  • Har arrangert flere digitale bransjemøter for veien videre med Digitalt veikart 2.0

  • Vinnerne av Eiendomsbransjens stipendordning 2021 kåret

Nettleder

Lytt til næringen i utdanningsreformen

Les også:

  • Denne helgen blir viktig for norsk næringsliv
  • Ulovlig byggeaktivitet havner under radaren
  • Når kommer gjenåpningen?
  • Enormt behov for energieffektivisering i norske bygg - må utnytte mulighetene dette gir
  • Vern om frontfagsmodellen
Flere ledere

Siste gjestekommentarer

Petter Eiken og Anne Marstein

«Hvordan sikre mer effektiv jernbaneutbygging?»
Les mer

Les også:

  • Innlegg: Bevistilgang i entreprisesaker
    Harald Holmstad og Martin Aspaas
  • Vi sparer penger og miljø ved å ta vare på det vi har
    Bjørn Laksforsmo
  • En ny standard for fremtidens sykehjem?
    Trond Ramsøskar
  • Entreprenørene vil ha strengere miljøkrav
    Kari Sandberg
  • Kunstig intelligens kan effektivisere arbeidet i byggebransjen - også ute på byggeplassen
    Bjørn Røsten
Flere gjestekommentarer

Siste nyheter

  • Metrostav/Bertelsen & Garpestad hevder Vegvesenets evaluering er diskriminerende
  • Veidekke får stort boligoppdrag for OBOS i Oslo
  • Har arrangert flere digitale bransjemøter for veien videre med Digitalt veikart 2.0
  • Vinnerne av Eiendomsbransjens stipendordning 2021 kåret
  • Jan Halstensen gjenvalgt som styreleder i Stiftelsen Norges Varemesse - byggenæringen tungt representert
  • To nye og tøffe arbeidshester fra Ford
  • Mesta lavest på riksveier i vest
  • 19-åring fløyet til sykehus etter arbeidsulykke på Bømlo
  • Statens vegvesen tester utslippsfri brøyting av gang- og sykkelveger
  • To personer dømt for grovt bedrageri og grov økonomisk utroskap i Nittedal
Gå til arkiv

Byggeprosjekter

Hovedbygget ved Norges Handelshøyskole

Flere prosjekter

  • ASKO Oslofjord
  • Rud svømmehall
  • Kyllingfabrikk Norsk Kylling
  • Fantoftparken
  • Risvollan helse- og velferdssenter
  • Fløyveien 14
  • Orkangerporten
  • Lillehammer vannverk
  • Storebukta
  • Valle View
  • Ensjø Torg
  • Strandvegen Hage
  • Elias Smiths Plass
  • Ladebyhagen bt 4
Flere prosjekter

Siste kontrakter

Skanska signerte Trondheim kommunes største kontrakt noensinne

Flere kontrakter

  • NCC signerte kontrakt for Granåsen Idrettspark
  • Betonmast bygger skole på Hønefoss
  • HENT vant konkurransen om Blått bygg ved Nord universitet
  • Veidekke fikk skoleprosjekt i Stockholm
  • Peab bygger Bertel O. Steens nye bilanlegg i Ålesund
  • ACO signerte kontrakt om E39 Ørskogfjellet
Flere kontrakter

Bildekaruseller

  • Her bygges rekordtunnelen som skal knytte Skandinavia til Kontinental-Europa

  • Bygging av nye Granåsen i full gang

  • Stjernearkitekt vil gi nye perspektiver på H.C. Andersen med nytt museum

Vis flere bildekaruseller

Byggenæringens kalender

Dato Aktivitet
31.08 Byggedagene 2021
08.09 Vi Bygger Bergen 2022
Vis flere arrangementer

Siste fra Bygg-TV

  • Markerte anleggsstart for ny vannforsyning Oslo

  • Skanska med 110-års medlemskap i NHO

  • Erna Solberg kjører elektrisk tippbil

Vis flere videoer

Tips oss

facebook twitter linkedin mail print

Av: email authorNTB

– Under ski-VM kommer det deler av dagen til å gå ekspresstog fra Vestli og Helsfyr til Holmenkollen. Togene kommer til å stoppe som normalt på stasjonene fram til Majorstuen og går derfra direkte til Holmenkollen, sier kommunikasjonssjef Bjørn Rydmark i Oslo T-bane drift til NTB.

T-banetogene som skal brukes under VM i februar/mars kommer til å ha seks vogner.

– Vi har et tett samarbeid med VM-komiteen. De har estimert hvor mange som er ventet til hvert arrangement, sier Rydmark.

Ny stasjon

Holmenkollbanen har vært stengt mellom Majorstuen og Frognerseteren siden juni i fjor. Banen måtte oppgraderes slik at de nye T-banetogene som er i trafikk på det øvrige banenettet, kan brukes. Det er også bygget en ny Holmenkollen stasjon.

– Men vi har en liten utfordring. De gamle røde T-banetogene hadde to vogner, de nye har tre, og det er de gamle stasjonene langs Holmenkollbanen ikke bygd for. Derfor er vi nødt til å stenge av den bakre vognen i de nye togsettene inntil videre, sier Rydmark.

Når de gamle stasjonene blir oppgradert, kan Rymark foreløpig ikke svare på.

Det er kong Harald som står for gjenåpningen av Holmenkollbanen mandag 6. desember. Den høytidelige seremonien kommer til å skje på Holmenkollen stasjon. Stasjonen har fått en 115 meter lang plattform som gir plass til togsett med seks vogner. Den opprinnelige stasjonsbygningen fra 1916 er bevart og blir en del av det nye stasjonsanlegget, går det fram av Ruters nettsider.

400 millioner

Opprustningen av Holmenkollbanen og den nye stasjonen har ifølge Rydmark blitt gjort innenfor budsjett, og har kostet i underkant av 400 millioner kroner.

En tyvebande som forsynte seg av kobberkabler har skapt problemer under anleggsarbeidet.

– Det var en utfordring å skaffe kobberkabler til veie slik at banen kunne åpne som planlagt. Men vi har klart det, sier Rydmark.

Rymark sier at Holmenkollbanen blir gjenåpnet helt opp til Frognerseteren. Den nye linje 1 vil på dagtid mandag til fredag trafikkere strekningen Frognerseteren-Ellingsrudåsen, ellers vil den gå mellom Helsfyr og Frognerseteren. (©NTB

Nøkkelord:

Anlegg, Arkitekter/Rådgivere, Arkitekter, Rådgivere, Transport / Bil, Forbruker
 

Metrostav/Bertelsen
& Garpestad hevder Vegvesenets evaluering er diskriminerende

 

Her bygges rekordtunnelen som skal knytte Skandinavia til Kontinental-Europa

 

Veidekke får stort boligoppdrag for OBOS i Oslo

 

Skanska signerte Trondheim kommunes største kontrakt noensinne

Annonsørinnhold
 

Manglende CE-merking av byggevarer

Annonsørinnhold
 

Enighet om GTIN som produkt-identifikasjon i byggenæringen


Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet © Byggeindustrien

Bygg.no
  • Besøksadresse

    Stensberggaten 27,
    0170 Oslo

    Postadresse

    Postboks 6831, St. Olavs plass
    0130 Oslo

    Telefon

    +47 23 70 95 00.
  • Sjefredaktør

    Arve Brekkhus
  • Nyhetsredaktør

    Frode Aga
  • Redaksjonssjef nett

    Christian Aarhus
  • Salgssjef

    Kirsten B. Thorkildsen
  • Annonsesalg nett

    Geir Larsen

Tips til redaksjonenredaksjonen@bygg.no

Byggeindustrien arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk

Om informasjonskapsler (cookies)

Vilkår for bruk av videoinnhold

Fagpressen