E6 Øyer-Tretten skilt ut som eget prosjekt

Etter en gjennomgang av organiseringen av E6-prosjektet Biri-Otta, har Statens vegvesen ved Prosjektavdeling øst valgt å skille ut Øyer-Tretten i et eget prosjekt.

- Vi ønsker en organisasjon som kan konsentrere seg fullt og helt om E6 Øyer-Tretten. Vi vet ut fra historien at dette prosjektet blir fulgt med argusøyne, sier prosjektsjef i Statens vegvesen Region øst, Stein Fyksen.

Gausdølen Per Magne Hagemoen, som til nå har vært byggeleder for E6 Øyer-Tretten, er tilsatt som prosjektleder. Arbeidet med Storhovearmen, den nye forbindelsen mellom E6 og Lillehammers nordre bydeler, blir en naturlig del av E6 Øyer-Tretten-prosjektet

Ved å skille ut E6 Øyer-Tretten i en egen gjennomføringsorganisasjon, blir alle planleggingsppgavene på strekningen E6 Biri-Otta samlet i en egen enhet.

- Dette er en god løsning i forhold til kompetanse og kapasitetsøkning, sier Stein Fyksen.

Øyvind Moshagen skal lede planleggingen av ny E6 fra Biri til Otta. Øyvind kommer fra Ressursavdelingen i Statens vegvesen Region øst. Han er bosatt på Lillehammer.

Prosjektsjef Stein Fyksen er meget godt fornøyd med at disse to prosjektlederne er på plass får å ta hånd om de krevende oppgavene som ligger i disse prosjektene.