Veidekke nominert til kommunikasjonspris

Leilighetssalget i Konfektfabrikken på Rodeløkka og mikroavisen går så det suser – og Veidekke og PR-operatørene er i finalen i PR-kåringen Gullkorn i kategorien ”Årets produktprofilering”.

– Det å kjøpe bosted er et av de aller viktigste valgene man gjør i livet. I et prosjekt der leilighetene ikke er bygd ennå, er det ekstra utfordrende å gjøre folk trygge på at naboene og nabolaget er bra. Derfor ønsket vi å gi folk en smakebit av nabolaget på annet vis, blant annet gjennom å opprette www.rodenytt.no, forklarer salgsleder Øystein Gundersen i Veidekke Eiendom AS.

Salgssuksess
Selve boligprosjektet Konfektfabrikken har vært en salgssuksess så langt. Per i dag er det solgt 48 leiligheter, altså halvparten av leilighetene i prosjektet. I tillegg har over 800 skrevet seg på interessentlisten.

Øystein Bonvik i PR-operatørene mener det har vært viktig å gå nye veier i markedsføringen for å synliggjøre leilighetene i Konfektfabrikken:

– Det viktig å synliggjøre andre verdier, og vi valgte å gå utradisjonelt til verks og profilere nabolaget gjennom å starte Norges minste lokalavis. Mikroavisa rodenytt.no skriver om et par kvartaler på Rodeløkka, har fyldig informasjon om områdets særegne historie og bringer gamle og nye naboer litt nærmere hverandre, sier Øystein Bonvik i PR-operatørene.

Bakgrunnen for at Veidekke Eiendom opprettet mikroavisen er boligprosjektet Konfektfabrikken. Veidekke Eiendom skal bygge nye leiligheter der produksjonslokalene til den tradisjonsrike sjokoladefabrikken til Freia tidligere lå på Rodeløkka.

Nye og tradisjonelle kanaler
Veidekke Eiendom arrangerte også guidet tur på Rodeløkka i forbindelse med visning, med godt oppmøte av både interessenter og naboer.

Mikroavisen Rodenytt.no og informasjon om boligprosjektet har blitt spredd gjennom sosiale nettsteder som Facebook og Twitter, men også mer tradisjonelle virkemidler som flygesedler og plakater er tatt i bruk. For å skape trafikk til mikroavisen har de også gjennomført quizer og konkurranser på nettet. Også Finn.no er brukt aktivt ut mot interessentene, med annonsering av guidet tur og www.rodenytt.no på boligannonsen.

Byggetrinn 1, som totalt består av 84 leiligheter fordelt over fem etasjer, forventes å stå ferdig sensommeren 2012.