Nettsuksessen for bygg.no fortsetter

Trafikkøkningen på nettsidene til bygg.no er svært stor. Integreringen av BA-torget har vært vellykket. Nå er vi i ferd med å installere et totalt oppgradert leverandørregister for byggenæringen - WebHvaHvor. Det vil spare mange bedrifter for store beløp.

Så langt i år er det registrert mer enn 21.4 millioner hits på våre sider. Det har vært 269 000 besøk og vi har så langt i år fått over 60 000 unike brukere. Med den sterke veksten vi nå opplever, vil vi ved årets slutt kanskje passere 300 000 unike brukere. Det er mye for et slikt nettsted. Som en av de første fagtidskriftene har Byggeindustrien laget et eget lukket område for sine abonnenter. Det at man kan kombinere blad og tidskrift på denne måten vekker oppsikt. En av de viktigste sakene som legges inn på lukket område, er alle nye byggekontrakter som også kjøres på Byggeindustriens gule sider. Ellers er hovedårsaken til suksessen at vi også på de åpne sidene har en kontinuerlig oppdatering av nyhetssaker. Etterhvert vil vi også på de ulike døtrene legge inn mye fagstoff som vil ha stor betydening for alle dem som arbeider i byggenæringen. I løpet av få dager er det nye leverandørregisteret WebHvaHvor på plass. Det vil fra starten av inneholde nærmere 20 000 bedrifter. Alle vil ha en gratis startside hvor man finner nøkkelopplysningene om bedriften, men man kan så i tillegg for en billig penge oppgradere siden til Stor profil. Der kan bedriften legge inn all verdens opplsyninger om seg selv og sine produkter. En oppgradering betyr at man også får et abonnement på bladet. Vi er overbevist om at dette er et register som blir brukt. Mange bruker i dag betyelige beløp på all verdens kataloger. Nå kan man spare mye ved å være mer selektiv. Av nye tjenester som nå er i ferd med å komme på plass er den nye Byggejus-siden. Vi har også fått tjenesten fra Byggeraadet på plass. Der kan alle få et første gratis svar på juridiske spørsmål. På denne siden vil man også finne annonser fra en rekke kjente advokatkontor som jobber mot byggenæringen. Ellers er det stadig flere annonsører som oppdager at man kan ha stor respons på plakatannonser på bygg.no. Salgsavdelingen kan svare på hva som er av ledig plass. Utover året vil vi legge inn enda flere elementer som gjør at Byggenæringens portal blir enda bedre.