Prognosesenteret inviterer til fagseminar

De har kalt seminaret ”Mens vi venter…”. – Dette skal være høstens viktigste seminar både med hensyn til konkrete prognoser for alle viktige delmarkeder t.o.m. 2012 og ikke minst i forhold inspirasjon til nytenking og strategiske veivalg, forteller Bjørn-Erik Øye, partner i prognosesenteret.

Øye og co har fått inn flere eksterne foredragsholdere. Steinar Holden, Stig Roar Wigestrand, Sjur Dagestad og Tor Magne Nondal skal alle dele av sine erfaringer og kunnskap. I tillegg får vi høre fra Bjørn Birkeland, Kjell Senneset og Bjørn-Erik Øye fra Prognosesenteret.

– Mens vi venter på at en ny internasjonal oppgang skal gi norsk økonomi ytterligere en push og sikre vekstimpulser, kan det være betimelig å forsøke å forstå særegenhetene ved norsk økonomi. Er vi garantert evig økonomisk lykke? Eller vil vi måtte gjennomgå tilsvarende slankekurer som andre økonomier rundt oss? Dette ønsker vi med våre foredragsholdere å belyse nærmere, legger Øye til.

De vil også se nærmere på om det kan det være fornuftig å tenke kreativt og nytt.

– Kan hende stiller morgendagens vekstmarkeder andre krav til deg og din bedrift. Uansett er det nyttig å lære teknikker og tankesett i forhold til å stimulere ansatte til økt produktivitet og nytenking.

Tor Magne Nondal (Dagens Næringsliv) skal hjelpe deltakerne med forsøke å forstå medienes rolle i et komplekst kommunikasjonssamfunn med stadig nye og smartere medier/løsninger. Hva kjennetegner et moderne mediehus? Hvordan skapes nyheter? Hvordan kan vi påvirke? Hvordan kan vi finne vår plass i en sterkt omskiftelig og til tider tabloid mediehverdag. Fremtidig markedssuksess fordrer i økende grad et bevisst og strukturert forhold mediene – både positivt og negativt.

– Mens vi venter ... skal være høstens viktigste seminar både mhp konkrete prognoser for alle viktige delmarkeder t.o.m. 2012 og ikke minst i forhold inspirasjon til nytenking og strategiske veivalg, legger Øye til.

Seminaret går av stabelen på Thon Hotel Vika Atrium i Oslo 22. september.