Vil skape tidenes beste Bygg Reis Deg

Tone Bonnerud er ny salgssjef for Bygg Reis Deg og har målet klart; – Messen i 2011 skal bli tidenes beste Bygg Reis Deg, sier hun.

Selv om hun kun har noen dager i salgssjef-stolen, letter hun allerede nå litt på sløret i forbindelse med planleggingen mot den store messen i 2011.

– Bygg Reis Deg 2011 blir en mer fagrettet messe sammenliknet med messene vi har sett tidligere, sier hun. Justeringen er basert på tilbakemeldingene fra messeutstillerne i 2009.

Anlegg med på Bygg Reis Deg

Den store nyheten er Bygg Reis Deg nå også kommer til å omfatte anleggsbransjen.

– Seminarkonseptet skal utvikles videre med spennende temaer og foredragsholdere. I tillegg vil det bli lagt opp til en bransjefest i Oslo Spektrum, sier hun. Bransjefesten skal bli en arena for å knytte kontakter på et mer sosialt plan.

Offensiv salgssjef

Tone Bonnerud kommer fra stillingen som varehussjef ved Bohus i Fredrikstad. Byggenæringen er en ny bransje for henne. Når det gjelder salg og markedsføring er hun en ringrev.

– Det blir en utfordring og et spennende prosjekt å bygge videre på konseptet Bygg Reis Deg, som er Byggenæringens viktigste møteplass. Messen med de beste løsningene for bygg, bolig og anlegg, sier hun til bygg.no.

Som salgssjef blir det hennes ansvar å få utstillere på plass og ikke minst å synliggjøre verdien bedriftene kan sitte igjen med ved en god messegjennomføring.

- Målet mitt er at messen i 2011 skal bli tidenes beste Bygg Reis Deg-messe både når det gjelder besøk og innhold, sier den offensive salgssjefen.

Mye er allerede på plass i arbeidet med neste års messe. – Partnerne er på plass og vi ser at interessen er økende. Det hjelper selvsagt også at vi nå ser et mer positivt marked. Mulighetene for bransjen brer om seg, nå må bedriftene gripe sjansen og melde seg på messen, oppfordrer hun.

God planlegging gull verdt

Salgssjefen legger ikke skjul på at det er arbeidskrevende for en bedrift å delta på en stor messe.

– Det krever mye av en utstiller både når det gjelder forberedelser, budsjettering og ikke minst arbeidskraften man avser fra den daglige virksomheten både i forkant av messen samt de dagene messen foregår. Men hvis man gjennomfører et godt forarbeid, sørger for forankring innad i bedriften og en god gjennomføring, ligger alt til rette for at man skal får et godt utbytte av messedeltakelsen, sier hun.

Med andre ord, hvis du skal gjøre et uslettelig inntrykk på Bygg Reis Deg 2011, bør du ikke utsette planleggingen. Ta en telefon til den nye salgssjefen og få noen gode råd på veien.