Fornøyde i Mesta

- Anbudsåpningen for Eiksundtunnelen viser at Mesta med sin kompetanse og kapasitet er svært konkurransedyktig både når det gjelder kvalitet og pris. Dette er et typisk prosjekt hvor vi kan ta i bruk vårt brede faglige repertoar, sier adm. dir. Kyrre Olaf Johansen.

Anleggsdirektør Stein Iversen i Mesta presiserer at kontrakten ennå ikke er signert, men legger ikke skjul på at han er svært tilfreds med situasjonen om dagen. Han er full av lovord om dyktige medarbeidere som gang på gang treffer markedet med uvanlig presisjonsgrad. Mesta og Mika leverte tilbudssummene 378.056 og 378.645 millioner kroner. Skanska Norge lå på tredje plass med 442.018 millioner kroner, videre fulgte Veidekke Entreprenør med 484.143 millioner og SRG Scandinavian Rock Group med 619.326 millioner kroner. Fakta om Eiksundsambandet Eiksundsambandet på rv. 653 i Møre og Romsdal fylke vil gi fergefri forbindelse til øykommunene Hareid, Herøy, Sande og Ulstein i retning mot Ørsta/Volda og E39 Kyststamvegen. Hoveddelene i prosjektet er Eiksundbrua med lengde 405 m, 3 tunneler med lengder ca. 7780, 1160 og 630 m og 4920 m vei i dagen, til sammen 14 900 m ny riksvei. Prosjektet er oppdelt i flere arbeidsavsnitt og tilbudsparseller. Dette tilbudet, TILBUD 05, omfatter bygging av: ca. 7780 m undersjøisk tunnel, Eiksundtunnelen ca. 700 m tilstøtende vei og utfylling i Eiksund i Ulstein kommune ca. 200 m vei i Steinnesstranda i Ørsta kommune